Avatar billede tha_demon Nybegynder
06. oktober 2000 - 17:32 Der er 4 kommentarer og
1 løsning

sms

hvordan laver man en sms-sender hvor brugerne kan trykke på en knap og så kommerder en score-besked ligesom på fx. telebesked.dk
Avatar billede rfogh Nybegynder
06. oktober 2000 - 18:10 #1
lytter med...
Avatar billede mjl Nybegynder
06. oktober 2000 - 18:25 #2
Me toooo...
Avatar billede bbs Nybegynder
06. oktober 2000 - 19:44 #3
Mener du en dropdown box? hvor f.eks. man vælger \"scor\" så sender den et scoretrick, hvor der tilsidst står: \"Sendt fra \"Mujaffa\"\"? Hvis ja, kan det være jeg kan lave det, men jeg vil nok ikke gøre det for 30  :0)
Avatar billede geeeet Nybegynder
06. oktober 2000 - 20:31 #4
Det er nemt nok at lave, det er bare en sms-sender med nogle forudvalgte beskeder...

Problemet er at du er nødt til at have adgang til et serverside-sprog for at kunne lave det, f.eks. php eller asp...

Hvis du har det, er der massere af eksempler ude på nettet, som er yderst nemme at rette til...

Prøv at finde ud af hvad du har af serverside-sprog, og stil så derefter spørgsmålet igen i den tilhørende kategori...

/Geeeet

Avatar billede lanze Nybegynder
08. oktober 2000 - 13:48 #5
Det er, som geeeet sagde, noget af en utrolig tåbelig opgave at lave en sms-sender med klient-side sprog... Det kan garanteret lade sig gøre, men det er ikke besværet værd!

En måde at gøre det på kunne være at lave en tekstfil med scorereplikker adskilt af et linjeskift, hvorefter sms-senderen udfører diverse kommandoer og inkluderer en tilfældig linje i filen... Det kan også udemærket lade sig gøre ved at inkludere diverse quotes/replikker i en database med hvadend dbms du foretrækker!