Avatar billede night-stalker Nybegynder
04. november 2002 - 09:55 Der er 10 kommentarer

Navn i frem for ip-adresse

Er der nogen der ved hvordan man får et navn eller bare nogle bogstaver som adresse istedet for ip-adresse i apache. Ligesom i Iss.

Ex.
Http://192.168.1.1
skal blive til.
Http://partyweb

Jeg har prøvet at ændre i Hosts fillen men det virker stadig ikke.
Er der ikke nogen der kan vise mig en kopi af deres!!!!
Avatar billede anuseren Nybegynder
04. november 2002 - 09:59 #1
spurgte du ikke om det her igår?

og fik det til at virke?
Avatar billede di8leva Nybegynder
04. november 2002 - 10:00 #2
??
hvis du skriver "ping -a 192.168.1.1" i DOS eller linux-prompt så får du det namn som er associerat med det IP, men skall du bruge ett namn ute på internet så måste du registrera en domæn, f.eks www.partyweb.com, eller anvænda en gratistjænst, f.eks. www.no-ip.com
Avatar billede night-stalker Nybegynder
04. november 2002 - 11:22 #3
Jo men det virkerde ikke i går. Jeg har fundet filen men det sker ikke noget når jeg ændre det.

Det har jeg gjort:
før
127.0.0.1    Localhost
efter
192.168.1.1  partyweb
Avatar billede night-stalker Nybegynder
04. november 2002 - 11:23 #4
Vi snakker alt sammen lokalnetværk. Ikke noget med internet.
Avatar billede anuseren Nybegynder
04. november 2002 - 11:27 #5
så virker det også hvis du går i en internet explorer og skriver "partyweb"

hvis du vil skrive www.partyweb.dk så skal din host fil se sådan her ud.

127.0.0.1    Localhost
192.168.1.1  www.partyweb.dk

Der står tydeligt i din host fil at du IKKE må slette linien "127.0.0.1    Localhost"

så det er nok en go ide at skrive den ind igen hvis du har slettet den.

;o)
Avatar billede night-stalker Nybegynder
04. november 2002 - 11:29 #6
ok det må jeg lige prøve.
Er du sikker på at der skal stå:

192.168.1.1 www.partyweb.dk
og ikke
192.168.1.1 http://partyweb
Avatar billede night-stalker Nybegynder
04. november 2002 - 11:30 #7
Det plajer det i iss!!
Avatar billede anuseren Nybegynder
04. november 2002 - 11:33 #8
ja er sikker.

vi snakker ikke IIS her... men det grundlæggende i dit netværk.
Avatar billede night-stalker Nybegynder
04. november 2002 - 11:37 #9
ok jeg prøver det!!!
Hvis der virker får du dine point i aften.

Hvad med de andre pc'er. De skal ikke have det skrevet i deres host for at kunne se min server vel..
Avatar billede htm Nybegynder
04. november 2002 - 19:01 #10
Det er lave dit computernavn/hostnavn om til partyweb, på den måde skal du ikke rundt til alle PC'er og ændre host-filen!
Derudover skal du kalde dit servername i din httpd.conf (apache-konfigurationen) for partyweb også!