Avatar billede bils Nybegynder
03. november 2002 - 21:02 Der er 10 kommentarer

Hastighed med ADSL

Hvor hurtig er ADSL???
Avatar billede rkhdk Nybegynder
03. november 2002 - 21:02 #1
mellem 256Kbit til og med 2048Kbit
Avatar billede angel_seraphiel Nybegynder
03. november 2002 - 21:03 #2
Man kan da godt få Sonofons med 4 Mbit..
Avatar billede ahv Nybegynder
03. november 2002 - 21:12 #3
angel, så snart det går over 2048Kbit hedder det ikke længere ADSL med bredbånd.
Avatar billede ahv Nybegynder
03. november 2002 - 21:12 #4
med = men
Avatar billede guddo Nybegynder
03. november 2002 - 21:13 #5
men ahv du kan også få bredbånd under 2048Kbit !
Avatar billede rkhdk Nybegynder
03. november 2002 - 21:17 #6
ahv => ADSL går til 9Mbit

http://www.it-leksikon.dk/vis.asp?id=151&ord=ADSL

Asymmetric Digital Subscriber Line;
teknologi, der gør det muligt at benytte datatjenester fra sin pc med langt højere hastighed end ved almindelige modemer eller ISDN. ADSL tilbyder således hastigheder fra 256 Kbps til 9 Mbps ved modtagelse, og fra 128 Kbps til 640 Kbps ved afsendelse af data.

Man benytter eksisterende kabel (af kobber) og teleudstyr, da ADSL er designet til sameksistens med almindelig telefoni. Med denne større båndbredde, kan der transmittere MPEG-kodede videosignaler i TV-kvalitet, ligesom der kan down-loades endog meget store datafiler.

For ikke at få for meget støj på linien styrer teleselskaberne mængden af data på linien, hvilket bl.a. kan ordnes ved at have forskellig hastighed til og fra brugerens computer. Derfor kaldes linien asymmetrisk. Når data bliver modtaget går den down-stream, og når den bliver afsendt går den up-stream.

ADSL er den teknologi der bruges til at sende data med..

guddo => det er pga TDC ikke ved en skid..
det udnytter ordet bredbånd *som starter ved 2Mbit* at TDC så bruge det til at "snyde" kunderne.. det er deres "problem"
mellem 256Kbit til og med 1024Kbit må faktisk kun kaldes højhastighed, ikke bredbånd.. så der er TDC der har misbrugt ordet!
Avatar billede guddo Nybegynder
03. november 2002 - 21:20 #7
A-symmetric D-igital S-ubscriber L-ine

ADSL er en bredbåndsteknologi der tillader digital transmission ved meget høje hastigheder via de eksisterende telefonlinier.
ADSL er i modsætning til analoge og ISDN forbindelser en fast forbindelse. Man har automatisk Internet-forbindelse når man tænder for computeren. Anvender man et ADSL modem skal man "ringe" op for at få forbindelse til Internettet.
Desuden optager ADSL ikke den almindelige telefonlinie.

ADSL produkter findes i flere forskellige hastigheder og prisklasser. Du kan vælge at få ADSL med modem eller router, men fordelene er altid de samme:

Hurtigt Internet: Op til 60 gange hurtigere end et almindeligt modem (33.6 kbit)
Fast pris: Regningen er den samme hver måned uanset forbrug.
Fri trafik: Brug Internettet så meget du vil uden at tælle minutter.
Alle produkter har oprettelsesgebyr.
Fast IP-adresse: Giver bl.a. mulighed for at have sin egen server.

Martin Cording
Avatar billede rkhdk Nybegynder
03. november 2002 - 21:31 #8
her er en lille debat omkring hvad bredebånd er:
http://www.eksperten.dk/spm/86114
Avatar billede rkhdk Nybegynder
03. november 2002 - 21:33 #9
Taget fra Artiklen "Fremtidens Bredbånd", Privat Computer 17. Årgang nr 9 - 30. August - 26. September 2001

"Enkelte forhandlere er ikke blege for at rose deres produkter lidt vel rigeligt, og nogle kalder alt, hvad der er hurtigere end et 56k modem for bredbånad dvs. enkelkanals ISDN er indbefattet),
mens andre sætter nedre grænse ved 512kbit/s, så ADSL kan betegnes bredbånd."
"Telestyrelsen foreslår, at man benytter betegnelsen "højhastighed" om forbindelser med transmissionshastighed fra 128Kbit/s op til og med 2Mbit/s,
mens ordet "bredbånd" kun bruges om forbindelser med transmissionshastigheder på mere end 2Mbit/s."
Avatar billede marty Nybegynder
05. november 2002 - 18:03 #10
hastigheden kommer an på hvad du gider betale for  ;)