Avatar billede djblues Nybegynder
03. november 2002 - 20:42 Der er 4 kommentarer

HTML dok. med billede link -> HTML dok. med Embedded billeder

Jeg vil gerne kunne ændre et html dokument med "et antal" billeder i (linket til mappen \mail-fil), og ændre dokumentet til at indeholde billederne (Embed), hvorefter dette dokument bliver sendt som Email.. det sidste er løst).....

Jeg havde tænkt mig noget i retning af, at man finder ud af hvor mange billeder der er i dokumentet og ændrer linket til noget med "cid= ........"
Eller noget i den retning.... jeg er ikke helt med på hvordan det med at embedde fungere.

Er der nogen der kan hjælpe....??
Avatar billede kennethrisum Nybegynder
04. november 2002 - 17:00 #1
Som jeg umiddelbart ser det, kan det ikke lade sig gøre.

En html side har en anden content-type end et billede, og du kan ikke have forskellige content-types på den samme side.

Så desværre tror jeg ikke det kan lade sig gøre ;-(
Avatar billede djblues Nybegynder
04. november 2002 - 20:47 #2
Hvis man ser på hvordan Word 2002 sender email gennem outlook 2002 synes jeg der burde være en eller løsning på det...
Avatar billede kennethrisum Nybegynder
04. november 2002 - 20:53 #3
Er det ikke et Word dokument den sender?

Alternativt laver det mime encoding på dokumentet, dette kan du så også gøre. Jeg kender bare ikke nogen komponenter, der gør dette til VB.
Avatar billede djblues Nybegynder
05. november 2002 - 18:56 #4
Hvis man starter word, skriver noget tekst og sætter et par billeder ind, og så sender dokumentet til sig selv via outlook, vil man, ved at se kilden på emailen, kunne se at der er brugt CID=, altså, så vidt jeg har forstået, embedded billede.......
Min tanke var så at når word kan finde ud af det så må man da kunne lave noget lignende ved brug af VB kode, men altså uden at sende mailen, men kun "konvertere" den og gemme den lokalt ???

Eller er jeg helt forket på den...?