Avatar billede karaffa Nybegynder
03. november 2002 - 20:08 Der er 17 kommentarer

Defekt harddisk ??

jeg har en 100Gb WD harddisk som er godt 1 år gammel. Nu kan jeg ligepludselig ikke boote når disken er sat til. Den bliver fundet i BIOS, og jeg når lige at se opstarts skærmen for WINDOWS, men så går den sort og kommer ikke vidre. Når jeg tager disken ud virker det hele fint. Jeg har hentet datalife guard fra WD's HP men det kan heller ikke køre når HD'en sidder i......hvad kan der være galt, og er der en måde at rede mine 100Gb data på??????
Avatar billede peet-49 Novice
03. november 2002 - 20:09 #1
Har du kørt en scandisk, også overflade scanning?
Avatar billede sekam Nybegynder
03. november 2002 - 20:11 #2
Har du prøvet med et andet IDE kabel?
Avatar billede karaffa Nybegynder
03. november 2002 - 20:16 #3
jeg kan IKKE køre scandisk jeg kan ikke boot windows når disken er sat til.
jeg har prøvet at skifte IDE kablet og sætte en anden disk på det 1.kablel. Det virker stadig ikke....
Avatar billede ebe Praktikant
03. november 2002 - 20:16 #4
prøv at starte med en startdiskette i dos, og se om du kan køre scandisk
Avatar billede ebe Praktikant
03. november 2002 - 20:36 #5
kan du finde disken under dos?
Avatar billede karaffa Nybegynder
03. november 2002 - 20:36 #6
det kan jeg heller ikke !
Avatar billede ebe Praktikant
03. november 2002 - 20:37 #7
kan du starte op under dos, når disken er på?
Avatar billede karaffa Nybegynder
03. november 2002 - 20:45 #8
tjaaaa jeg kan starte op i DOS, men jeg kan ikke lave noget som helst alt er fejlkomandoere
Avatar billede ebe Praktikant
03. november 2002 - 20:48 #9
du kan hverken finde a:, c: eller noget som helst?
Avatar billede karaffa Nybegynder
03. november 2002 - 20:49 #10
jo den står på A:
Avatar billede ebe Praktikant
03. november 2002 - 20:49 #11
kan du bruge dos?
Avatar billede ebe Praktikant
03. november 2002 - 20:50 #12
skriv    c: og tryk enter
Avatar billede karaffa Nybegynder
03. november 2002 - 20:51 #13
nej jeg kan ikke bruge nogle komandoere,alt er Error
Avatar billede karaffa Nybegynder
03. november 2002 - 20:51 #14
jeg ved godt hvordan man bruger DOS.....
Avatar billede ebe Praktikant
03. november 2002 - 20:53 #15
så har jeg kun en ide mere. til min ibm og seagate disk har jeg hentet diagnoseprogrammer fra producenten som kører under dos. Det er boot-disketter som automatisk finder diskene. ellers er jeg læns for ideer
Avatar billede karaffa Nybegynder
03. november 2002 - 20:54 #16
Jeg har hentet datalife guard fra WD's HP men det kan heller ikke køre når HD'en sidder i......
Avatar billede karmacola Nybegynder
04. november 2002 - 18:12 #17
http://www.firmware.com/support/bios/hdclear.htm

Her finder du et assembler script, som du ved hjælp at debug-kommandoen kan afvikle fra en f.eks. win 98 startdisk.
Dog mister du alle data.