Avatar billede claudio Nybegynder
06. oktober 2000 - 15:15 Der er 22 kommentarer

PSX Burn

Hejsa.

Ok, måske er det ikke det rigtige sted, men alligevel kommer det.

Hvordan brænder jeg psx backups??
Jeg har Nero 5.0.1.8.
Kan der evt. blive problemer hvis både mit DVD drev og Brænder sidder på samme IDE?
Kan jeg flytte alle filerne fra psx cd\'en over på harddisken og så brænde derfra???

Avatar billede slashman Nybegynder
06. oktober 2000 - 15:19 #1
\"Samme IDE\" og at \"brände fra harddisk\" er vel underordnet om kilde CD\'en er PSX eller ej ?
Avatar billede kimrosgaard Nybegynder
06. oktober 2000 - 15:21 #2
det mest effektive prg til at kopiere psx er CloneCd fra Elaborate Bytes!
Avatar billede x4all_dk Nybegynder
06. oktober 2000 - 15:21 #3
Proev f.eks. cdrwin istedet!
www.goldenhawk.com

Du skal bruge \"create ISO\" hvis du vil kopierer
til Harddisken foerst.
Hvis du har en braender og en laeser, kan du bare
kopierer mellem dem. Du skal ikke aendre std. indstillingerne.

Bemaerk ! Nogle cdrommer er bedre end andre
til at braende paa.. f.eks. Vervatim silver
er velegnede.
DEr udover er der kopibeskyttelse paa nogle
original spil.
Avatar billede kimrosgaard Nybegynder
06. oktober 2000 - 15:23 #4
Avatar billede nomiz Nybegynder
06. oktober 2000 - 16:06 #5
fy, fy..
Avatar billede goulduck Nybegynder
06. oktober 2000 - 17:19 #6
Med CDRWIN kan du godt lave CD -> CD kopi ... har gjort det før....
Avatar billede gozar Nybegynder
06. oktober 2000 - 22:23 #7
Bare vælge copy cd fra Nero.

Men om det virker på en psx er så en anden sag.
Psx\'en skal ændres lidt!

Avatar billede lassegj Nybegynder
06. oktober 2000 - 23:18 #8
Hvis du skal bruge din backup, som du bare kan lave som ville du copiere en hvilken som helst anden cd, skal du have en modchip sat i din playstation først. Hvis du ikke ved hvor du kan få fat i sådan en er der f.eks. www.okchips.dk og mange andre.
Avatar billede claudio Nybegynder
07. oktober 2000 - 17:23 #9
Hvad gør jeg hvis der er kopibeskyttelse på min cd????
Avatar billede kimrosgaard Nybegynder
07. oktober 2000 - 17:37 #10
claudio, det klarer clonecd! :-) den laver en raw-copy af dine cd\'ere!
Avatar billede gozar Nybegynder
07. oktober 2000 - 18:55 #11
Du skla lige være opmærksom på alle cd-rom brændere understytter ikke raw burning!
Avatar billede kimrosgaard Nybegynder
07. oktober 2000 - 19:00 #12
ja, det er korrekt! på hjemmesiden kan man se en liste over de forskellige drev som clonecd understøtter
Avatar billede claudio Nybegynder
07. oktober 2000 - 19:03 #13
Kan du give mig hjemmesiden???
Avatar billede claudio Nybegynder
07. oktober 2000 - 19:06 #14
Glem det, det var bare mig der ikke havde set at den allerede var der.
Avatar billede lassegj Nybegynder
07. oktober 2000 - 20:36 #15
Du kan også bruge Blindread, som lave et image af cd\'en hvorefter du kan brænde dit image fra harddisken og over på cd\'en. Dette kan du f.eks. bruge Fireburner til.
Avatar billede gozar Nybegynder
07. oktober 2000 - 20:59 #16
Blind er også udkommet med blindwrite
Avatar billede claudio Nybegynder
07. oktober 2000 - 23:18 #17
Hvad er det helt præcist et image er???
Er det en fuldstændig kopi af cd\'en???
Avatar billede claudio Nybegynder
07. oktober 2000 - 23:19 #18
Hvilket program er så bedst CloneCD eller Blindwrite.
Hvor kan jeg finde blindwrite??
Avatar billede gozar Nybegynder
07. oktober 2000 - 23:26 #19
www.blindwrite.com

Jeg kan ikke bruge clonecd, så det ved jeg ikke, Men jeg har lavet mange ting med blindwrite!!
Avatar billede kennh Nybegynder
02. marts 2001 - 01:41 #20
DU kan også bruge Win-on-cd, og lave et image på disken og så brænde det til cd\'en
Avatar billede lmc Nybegynder
03. august 2001 - 11:26 #21
hvor kan man finde det program henne, der hedder
\"win on cd\" hilsen lmc
Avatar billede cjannic Nybegynder
27. juni 2002 - 22:14 #22
CloneCD kan det der med sikkerhedskopier. Se evt. www.sikkipi.dk. Dansk manual til CloneCD + downloads af diverse værktøjer til sikkerhedskopiering.