Avatar billede claudio Nybegynder
06. oktober 2000 - 14:45 Der er 9 kommentarer og
1 løsning

Problemer med Asus V-6600

Hej Derude.

Jeg har et vildt irriterende problem, hver gang jeg vil spille fryser min computer. Jeg har den nyeste driver installeret.

Jeg har en P III 500 MHz med 224 Ram,
så jeg kan ikke se, at det skulle være noget problem der.
Avatar billede zhatten Nybegynder
06. oktober 2000 - 14:49 #1
Det er måske CPU-køleren som
er stået af!

Tjek den! Det er tit problemet når
systemet fryser.

- Zhatten
Avatar billede masterblaster Nybegynder
06. oktober 2000 - 15:05 #2
Nogle bundkort har et problem med AGP2 og Ge-Force ..Hvilket bundkort er det (chipset) ?? ..har du prøvet at flashe det ?? kører du AGP eller AGP2 ?
Avatar billede denboj Nybegynder
06. oktober 2000 - 15:54 #3
atter en fryser med asus V serien - hmm - kører du med detonator 3 driverne fra nvidia så er det måske det - prøv eksempelvis at skifte til asus egne drivere (efter sigende ikke særligt gode men ved ikke) og he he - hvis du har asus driverne instaleret - så prøv nvidia´s ha ha - man må jo prøve sig frem - Ellers ville du måske have held med at instalere direct x 8.0.
Avatar billede claudio Nybegynder
06. oktober 2000 - 16:06 #4
Mit bundkort er Abit BE6-2
og jeg kører AGP.
Jeg har ikke prøvet, at flashe det jeg er ikke klar hvad det indebærer.
Avatar billede denboj Nybegynder
06. oktober 2000 - 16:14 #5
du behøver heller ikke at flashe det for at skifte driverne ud. Det skal du først hvis du skal opdatere BIOS\'n
Avatar billede denboj Nybegynder
06. oktober 2000 - 16:35 #6
Men det kan også være at du skal have opdateret din BIOS på dit mobo - der er i hvertilfælde en hel del forbedringer i de utalige opgraderinger de har lavet - også nogle der drejer sig om agp http://www.abit.com.tw/english/download/bios-be6r2.htm#01 fundet fra denne side.
http://www.abit.com.tw/english/product/be6r2.htm

måske kan du være så heldig at finde en agpdriver opdatering her du kan bruge
http://developer.intel.com/design/chipsets/440bx/
Avatar billede teknik Juniormester
06. oktober 2000 - 16:51 #7
Når Din PC kun Crasher i Spil, så er det oftest fordi at grafikkortschippen bliver rigeligt \"hot\".
Det problem kan løses ved at sætte en (større?) blæser på grafikkortschippen.

Hvis du vil checke om det er løsningen, inden du investerer i en blæser, så kan du prøve at Clocke kortet ned.
Det kan gøres med den medfølgende Tweak Utility fra Asus...ligger på driver CD\'en.
...eller m. powerstrip fra www.entechtaiwan.com

Du kan selvfølgelig også vælge at brokke hos forhandleren, og evt. få kortet byttet på garantien...Det skal jo kunne køre indenfor de opgivne standard specifikationer.
..Men før man brokker er det jo rart at ha\' noget at \"slå\" med...

...hjælper det ikke at \"clocke ned\", så er det formodentlig ikke et temperaturproblem, men det er mig bekendt den hyppigste årsag m. Nvidia Chips.

mvh :-)
Teknik
Avatar billede bronze Nybegynder
06. oktober 2000 - 22:50 #8
Installer Detonator III driveren fra Nvidia, så skulle det virke.
Avatar billede claudio Nybegynder
07. oktober 2000 - 17:18 #9
Ja ,det var det eneste der skulle til, Detonator III driveren. Så nu kører det sku\'. Tak bronze.
Avatar billede denboj Nybegynder
08. oktober 2000 - 02:54 #10
claudio// det sagde jeg også og jeg sagde det først :-)