Avatar billede mxm Nybegynder
03. november 2002 - 16:43 Der er 16 kommentarer og
1 løsning

CRAAASH!

Hver gang jeg spiller Fifa 2003, cs eller Virtua Tennis så crasher min com, og der kommer en blå skærm hvor der står alt muligt unødvendigt, men nederst der står der hele tiden den samme fil som er årsagen til crashet "nv4_disp.dll" jeg har den nyeste detonater driver fra tweak.dk. Jeg har også skrevet ind til Virtua Tennis Support men de skrev jeg skulle dloade de nyeste drivere til lyd- og grafikkort. Nu vil jeg bare se om nogle af jer kan redde mit problem som jeg har haft i laaaang tid og er RIGTIG trær af det
Avatar billede metal_hansen Nybegynder
03. november 2002 - 16:49 #1
http://www.tweak.dk/nvidia.php prøv Detonator 30.82 Windows 2000/XP (Officiel WHQL) og dit problem er væk (99% sikkert)
Avatar billede mxm Nybegynder
03. november 2002 - 17:12 #2
hvorfor WHQL og jeg har haft 30.82 men uden held
Avatar billede metal_hansen Nybegynder
03. november 2002 - 17:14 #3
prøv at udpakke filerne (hvis de ligger i en exe-fil) - og kør opdater driver igennem enhedshåndtering. Du skal nemlig sørge for at der ikke ligger nogen af de gamle driverfiler.
Det ER pga. skærmkortdriveren, at den chrasher - jeg har hørt/set/oplevet denne fejl 117 gange!
Avatar billede mxm Nybegynder
03. november 2002 - 17:23 #4
Jeg er lidt rookie til sådan noget, vil det være for meget at be om at du laver et trin for trin til mig mht udpakningen af .exe filer
Avatar billede metal_hansen Nybegynder
03. november 2002 - 17:24 #5
installer winzip www.download.com så skal du bare højreklikke på exe-filen - så skulle du gerne ha mulighed for at extracte alle filer ud i en mappe - som så f.eks er c:/nvidia
Avatar billede mxm Nybegynder
03. november 2002 - 17:27 #6
jeg gider ikke at installere winzip, men jeg har winace, det går da også, ik?
Avatar billede metal_hansen Nybegynder
03. november 2002 - 17:29 #7
jo måske (har ikke prøvet det)
Avatar billede mxm Nybegynder
03. november 2002 - 17:30 #8
tror jeg holder mig til din ide :) dloader lige winzip og genstarter cpu'en, er back om 5 min
Avatar billede mxm Nybegynder
03. november 2002 - 17:36 #9
im back, og jeg har extractet filerne til en mappe, hvad nu?
Avatar billede metal_hansen Nybegynder
03. november 2002 - 17:37 #10
egenskaber for denne computer > enhedshåndtering > grafikkort > egenskaber > opdater driver > henvis til mappen hvor du har lagt filerne.  genstart :)
Avatar billede mxm Nybegynder
03. november 2002 - 17:40 #11
Hvis det virker så får du det vildeste smækre kys, tjaa hvis det ikke gør så får du pointene og min spand med posten ;)
Avatar billede metal_hansen Nybegynder
03. november 2002 - 17:41 #12
*LOL* det er en aftale :)
Avatar billede mxm Nybegynder
03. november 2002 - 17:47 #13
mkaaay det virkede ikke i virtua tennis, nu går den bare ud af spillet uden at vise blå skærm (men det gjorde den også før), men i fifa 2003 og cs går der ca 20 min før det sker, og det skal du skal ikke udsætes for den ventetid, så du får bare pointene for at hjælpe mig, og jeg håber det virker, eller så må jeg købe spillene til ps2
Avatar billede mxm Nybegynder
03. november 2002 - 17:48 #14
men jeg skriver ind igen mht til fifa 2003 lidt senere, og skriver opm den crasher eller ej
Avatar billede metal_hansen Nybegynder
03. november 2002 - 17:49 #15
prøv at sætte spillene til at køre i kompatibeltilstand som 98/ME (højreklik på spillets exe-fil - der er indstillingen)

tak for point :)
Avatar billede mxm Nybegynder
03. november 2002 - 18:52 #16
fifa crashede og den blå skærm frem anyway :(
Avatar billede metal_hansen Nybegynder
04. november 2002 - 09:46 #17
AAARGH! Det er ikke godt.
hmmm - kan det være din strømforsyning der er blevet ustabil eller er for lille? den skal være min. 300 watt