Avatar billede m-alo Nybegynder
03. november 2002 - 16:38 Der er 4 kommentarer og
1 løsning

Kan ikke læse hjemmebrændte cd-rommer

Cd-rom drev kan ikke læse hjemmebrændte cd-rommer.
har prøvet at installere UDF Reader uden at det hjalp, hvad gør man?

/m-alo.
Avatar billede carstengp Nybegynder
03. november 2002 - 17:04 #1
Der kan være flere ting i vejen.
Visse CD-Rom drev kan ikke læse brændte skiver. Så er der ikke noget at gøre.
Men for at tjekke om det er drevet, som der er noget i vejen med kan du gøre følgende:
Lav en startdiskette i tilføj/fjern programmer under kontrolpanelet.
Boot på disketten og skriv cd d: (hvis dit cdromdrev hedder D). Skriv herefter dir, og hvis den læser cd'en, så er det ikke drevet det er galt med.
Avatar billede m-alo Nybegynder
03. november 2002 - 21:15 #2
Det er ikke drevet der er noget i vejen med, tror jeg... Det er kun nogle af de hjemmebrændte skiver den ikke kan læse, og det endda på trods af at de skiver jeg har prøvet med er lavet med nøjagtig de samme indstillinger i det samme brænderprogram fra den samme maskine. Der er både CDR og CDRW-skiver den godt kan læse, og så altså også andre CDR & CDRW-skiver den ikke kan læse...
Jeg forsøger nu at købe et andet drev og se om det ikke hjælper...
Avatar billede carstengp Nybegynder
03. november 2002 - 22:49 #3
Der er desværre tit problemer med ME og CD-Rom drev. Jeg har selv to maskiner, hvor jeg har været ude for, at den ene med XP ikke kan læse en skive, men den med ME godt kan. Og sjovt nok det samme problem den anden vej. Jeg forsøgte med 4 drev, hvor kun det ene virkede på ME maskinen.
ME sucks efter min mening.
Avatar billede m-alo Nybegynder
08. november 2002 - 12:53 #4
Et nyt drev løste problemet.
Avatar billede m-alo Nybegynder
08. november 2002 - 12:53 #5
Et nyt drev løste problemet.