Avatar billede ignor Nybegynder
06. oktober 2000 - 14:19 Der er 18 kommentarer

Adsl og FTP

Hej!
Er den et klogt hovvede der kan fortælle mig hvorfor jeg ikke kan logge succelfuldt på en FTP server med min ADSL forbindelse??
jeg kan godt få forbindelse til serveren, men jeg får ikke indholdet af serveren frm i FTP programmet? den stå og søger lidt efter jeg er logget ind, og så bliver Data connectionen abortet?

jeg har prøvet mange forskellige servere, og forskellige ftp programmer, men det virker altså ikke, jeg er sikker på at det er en eller anden lille lorte fejl som gør dette.

Mvh
Adsl taberen..

Avatar billede maniacdog Nybegynder
06. oktober 2000 - 14:30 #1
Hvem har du ADSL hos?
Avatar billede shadowsurfer Nybegynder
06. oktober 2000 - 14:32 #2
Prøv at sætte FTP programet til passivmode... hvis du har en firewall, er den enste vej gennem!
Avatar billede arriva Nybegynder
06. oktober 2000 - 14:53 #3
Har du sat et homedir. til user\'en?
Avatar billede tommyf Nybegynder
06. oktober 2000 - 14:55 #4
Hvis du har Zonealarm er det nok der problemet er.
Det var det i hver fald for mig.
Eller hvis du har et andet program der er lidt magen til så kan du prøv at lukke det mens du foretager uploadingen.
Avatar billede uffe_kld Nybegynder
06. oktober 2000 - 15:05 #5
Har du åbnet port 20 & 21 i routeren, såfremt du køre NAT.

Hvis det er en CISCO 677 router, gøres det ved at skrive via Telnet

SET NAT ENTRY ADD <intern ip> 21 0.0.0.0 21 TCP
SET NAT ENTRY ADD <intern ip> 20 0.0.0.0 20 TCP
WRITE
REBOOT

<intern ip> = ftp-server interne IP-adresse

du kan finde flere oplysninger på

http://www.paikin.dk/adsl-faq.phtml

Avatar billede ignor Nybegynder
06. oktober 2000 - 17:04 #6
hejsa, jeg ahr ADSL ved teledk. jeg er ikke klar over om jeg har en router?..men jeg har ingen firewall og bruger ikke zonealarm...

jeg er ikke bekendt med telnet.. kendet det, men hved ikke hvordan det bruges.

den ftp jeg vil ind på bruger port 323 skal den port så også åbnes på min router?

Avatar billede jones Nybegynder
06. oktober 2000 - 17:38 #7
Uep selvfølgelig skal den port åbnes. Tænk på en garage du kan ikke køre ind med bilen hvis porten er lukket !
Avatar billede maniacdog Nybegynder
06. oktober 2000 - 21:06 #8
Ehm, har du fået et ATM kort med dit internet?
Eller har du en router?

Hvis du har en router så vil jeg nok lige forslå at du ringer til TeleDanmark for og tjekke om du overhovedet på pille ved deres router.
Mener at der er en af deres internet løsninger man ikke må/kan gøre dette...
Avatar billede jones Nybegynder
07. oktober 2000 - 00:07 #9
Helt rigtigt maniacdog. hvis du har pro@cces bliver du nød til at betale 955.kr for hver ændring du vil havde på deres router. Hvis du selv har købt routeren og sat den på en netekspres må du pille alt hvad du vil !
Avatar billede maniacdog Nybegynder
07. oktober 2000 - 00:13 #10
øhh ups.
skulle ha været et svar... :)
Avatar billede arriva Nybegynder
07. oktober 2000 - 11:07 #11
hvad koster en router som man kan sætte på Netexpress???
Og hvor kan man få den?
Avatar billede maniacdog Nybegynder
07. oktober 2000 - 12:02 #12
I teorien så skal man jo \"bare\" ha en router der kan klare ADSL. Men må man selv sætte en ny op for TeleDanmark?

Anyway så vil jeg skyde på at du kan få en for, tja, 1500>2000,-
Avatar billede tommyf Nybegynder
07. oktober 2000 - 13:28 #13
En til cc koster 2500!!!!!!!!
Avatar billede maniacdog Nybegynder
07. oktober 2000 - 14:34 #14
tommyf> Måske, men det afhænger bl.a. af hvor du køber den...
Avatar billede tommyf Nybegynder
07. oktober 2000 - 16:49 #15
Hvores lokale \"Datahuset\" havde en til 4000kr edbpriser.dk har en til 16000kr men en edbfyr vi kender kunne skaffe den til 3500kr ?
Men vi har bestilt den så lad være med at sige hvor jeg kan få den billigere, så er der bare det at ærge sig over.......
Avatar billede ignor Nybegynder
07. oktober 2000 - 18:17 #16
jeg har installeret et ATM kort.
hvordan åbner jeg for de porte jeg vil bruge?
Avatar billede arriva Nybegynder
07. oktober 2000 - 20:47 #17
det skal jo være en router der kan køre ATM til Ethernet
Avatar billede maniacdog Nybegynder
07. oktober 2000 - 20:52 #18
Der burde ikke være nogen porte som sådan i et ATM kort, så vidt jeg ved altså.
Desuden så tror jeg ikke du kan få en helt billig router der skulle gå fra ATM til ethernet...
Så vidt jeg ved så kører TeleDanmark med 25MBit ATM netkort...