Avatar billede fjipper Nybegynder
06. oktober 2000 - 13:36 Der er 7 kommentarer og
1 løsning

dvd på cd-w

jeg leder efter et program som gør det muligt at brænde film på en cd-w så de kan ses på min dvd afspiller.
Avatar billede masterblaster Nybegynder
06. oktober 2000 - 13:47 #1
hehe ...lol ...gør vi ikke alle det ?
Avatar billede slashman Nybegynder
06. oktober 2000 - 14:00 #2
I sydöstasien bruger alle VCD - det er langt mere populärt end video og VCD, blandt andet fordi de helt nye film kan köbes for ca. 12 kr.
En normal film fylder 2 CD\'er, som er normalt CD format og kan ses i Windows Media Player etc.
Dette er baseret på MPEG-2 algoritmen, og giver en kvalitet betydeligt under DVD, men på niveau med almindelig video.
Jeg vil tro du på internet kan finde programmer til VCD.
En anden mulighed er MPEG-4, se denne artilel på Toms :
http://www.tomshardware.com/cpu/00q3/000925/index.html
Avatar billede slashman Nybegynder
06. oktober 2000 - 14:01 #3
>>Langt mer populärt end video og *DVD*>>
Selvfölgeligt
Avatar billede powell Nybegynder
06. oktober 2000 - 14:04 #4
Eller kik her for flere oplysninger:
www.7thzone.com.

MEN - din dvd afspiller skal understøtte det format du oversætter det til.

En DVD-film fylder jo som regel 4-7 GB derfor kan man konvertere det om til f.eks vcd. Men dette skal din afspiller undertøtte ellers er det et fedt.

Hvis det er til din computer kan din media afspiller afspille formatet.
Avatar billede grunken Nybegynder
06. oktober 2000 - 22:41 #5
Her er en komplet guide til at gøre det du ønsker, men huske at mpeg4/divx kræver en en OK maskine for at køre fint

http://www.divx-digest.com/articles/flask-method.html

Men husk på at alt form for digital kopiering er ULOVLIGT (medmindre at det er din svigermors ferieminder der er på dvd)

-Grunken
Avatar billede idiotbarn Nybegynder
05. december 2000 - 12:21 #6
Kan man brænde flere mpeg film (fx. musik videoer, ca 35mb stykket) eller kan man kun brænde en fil, på en VCD? så den er mulig og afspille i en DVD afspiller, i stuen?
Avatar billede slashman Nybegynder
05. december 2000 - 20:51 #7
Jeg er ikke sikker - jeg har også köbt nogle kareoke VCD. Her kan hvert nummer välges direkte, men jeg tror stadig det er en fil.
Se : http://www.uwasa.fi/~f76998/video/svcd/overview/
for flere detailer.
Avatar billede lesser Nybegynder
08. januar 2001 - 14:29 #8
Det der med At Musik-video CD\'er er i en Fil er noget vrøvl de er i forskellige filer.
Og ja man kan godt brænde Musik vcd\'er jeg har selv brændt nogle som oven i købet næsten blev DVD kvalivare. hvis jeg skal foreslå et program til Brænding af vcd så skal det være Nero og ikk Easy cd Creator fordi den kun kan Brænde vcd Version 1.0 og nero kan brænde svcd 1.0 svcd 2.0 og vcd 1.0 og til sidst vcd2.0.

Hilsen lesser