Avatar billede kledal Nybegynder
03. november 2002 - 10:31 Der er 10 kommentarer og
1 løsning

ntdetect mislyykes

Hej jeg har lige samlet en pc, og får ved opstart følgende melding :
NTDetect mislykkes

Er der nogen der ved hvad jeg gør galt, og hvad jeg eventuelt skal gøre for at undgå dette??

mvh kledal
Avatar billede thegreatnerd Nybegynder
03. november 2002 - 10:33 #1
Har du sat din HD ordenligt fast?

Asger!
Avatar billede sjensen Nybegynder
03. november 2002 - 10:46 #2
Har du installeret OS fra en CD eller forsøger du at starte maskinen med en harddisk med en tidligere installation fra en anden maskine ?

Hvis det er fra en anden maskine kan det skyldes at hardwaren er meget forskellig fra den systemet oprindeligt blev installeret på. Det kan også være interrupt konflikter.
Avatar billede kledal Nybegynder
03. november 2002 - 11:04 #3
Den finder i hvertfald min HD.
Jeg har installeret anden hardware. Og jeg har prøvet både at boote fra CD og HD. Men får samme fejl begge gange.

hvad kan jeg gøre for at fixe det??
Avatar billede sjensen Nybegynder
03. november 2002 - 11:08 #4
Prøv at ændre bios så den har Ja til Plug and Play OS hvis det ikke er NT og nej hvis det er NT. Desuden kan du med fordel sætte "auto opdat" til Enable i samme billede. Så bliver din PCI liste indstillet på ny.
Avatar billede lrm Nybegynder
03. november 2002 - 14:43 #5
Jeg har selv i denne weekend rodet med windows. Jeg fik den fejl et par gange - og der var desværre ikke anden udvej end at geninstallere windows.

Måske der er - men jeg kender ikke andre muligheder....
Avatar billede kledal Nybegynder
04. november 2002 - 16:14 #6
jeg har ikke mulighed for at geninstallere windows.
Jeg får fejlen inden jeg kan gøre noget.
Jeg kan ikke boote fra CD.....
HJÆLP
Avatar billede karmacola Nybegynder
04. november 2002 - 18:25 #7
Hvis du kan boote fra en disk, så prøv at genopbygge din mbr fdisk /mbr Ingen garanti for at du ikke mister data..Men lyder som om den har tabt tråden i bootsectoren

Hvis ikke det hjælper og du skal fdiske den og starte forfra, vil jeg råde dig til at afvikle en lille stump kode, der sørger for at du ikke har gammel info liggende..Fdisk går nemlig ikke helt i bund
http://www.firmware.com/support/bios/hdclear.htm

Her finder du et assembler script, som du ved hjælp at debug-kommandoen kan afvikle fra en f.eks. win 98 startdisk.
Dog mister du alle data.
Avatar billede lrm Nybegynder
04. november 2002 - 19:50 #8
dette lyder nok underligt - men da jeg havde den samme fejl(det var defekt ram, som jeg har fået byttet i dag) hjalp det at flytte rammen over i et andet slot.. har du prøvet det?
Avatar billede kledal Nybegynder
05. november 2002 - 07:34 #9
nej det har jeg ikke, men det prøver jeg efter arbejde idag :-) Jeg har iøvrigt også fundet ud af at mit diskette-drev er fucked så det at boote fra win98 diskette bliver desværre nok også temmelig besværligt :-)
men tak for svarene jeg ser om det funker
Avatar billede lrm Nybegynder
05. november 2002 - 09:05 #10
hvordan er det fucked? er det ikke bare kablerne der er sat forkert på? husk at den røde side af kablet skal vende mod højre - IDE 0... hvis ikke du har prøvet det så byt vend dem..
Avatar billede kledal Nybegynder
05. november 2002 - 10:41 #11
ok, det prøver jeg så også lige, hvis de altså sidder forkert