Avatar billede troelsm Nybegynder
06. oktober 2000 - 12:03 Der er 20 kommentarer og
1 løsning

Nogle email forsvinder i Outlook Express

Meget presserende ?/fejl.

Senario.
Efter send og hent i Outlook Express er email´s tilsyneladende hentet. (Det skal også lige tilføjes at det er IKKE hvergang der sendes og hentes at det sker, det kommer og går, nogle dage kan det være det kommer en eller flere gange andre dage overhovedet ikke)

Ihverfald kan man se header [Fra][Emne][Modtaget] osv og mappen Indbakke er FED og der står fx (3) ud for, men når man trykker på email med musen for at få vist indholdet er det tomt.
Eksempel på hvordan outlook ser ud kan ses her :
http://www.majlandt.dk/tm/email.htm

Når Outlook nu lukkes og åbens igen er email med fejl på væk.
Yderligere oplysninger,
det er på et 100Mb netværk, fast HX linie fra teledanmark via router
NT 4.0 Server SP4 & NT 4.0 workstation SP4
der er kun ca ½ af alle clienter på netværket som har fejlen.

Jeg har selvfølig sat emailprogram til at gemme en kopi på serveren (TeleDanmark) så vi kan hente de mistede emails igen, men det er lidt frustrende at skulle være nød til det.

Med venlig hilsen
Troels Majlandt
Systemkonstruktør
DFIF - www.dfif.dk

[PS, hvis det er tilladt - giver jeg 2. fl. god rødvin til den som kommer med løsningen til hvordan jeg permanent retter fejlen, ud over Point naturligvis]
Avatar billede halnet Nybegynder
06. oktober 2000 - 12:10 #1
haha... sikke du lokker!

Kan vi ikke få at vide hvad der står der hvor meddelsen burde være?

Sker det samme hvis du dobbeltklikker på meddelsen?

- Anders
Avatar billede keysersoze Guru
06. oktober 2000 - 12:16 #2
hvis du i stedet henter brevene i den mailbox (på en hjemmeside), som normalt hører med hos en udbyder, kan du så læse beskederne der?
Avatar billede troelsm Nybegynder
06. oktober 2000 - 12:19 #3
Svar til Halnet
Jo det kan du, der står..
\"Der er ikke valgt nogen meddelelse.\"

Svar til keysersoze.
Yep det kan jeg sagtens. Jeg kan også vidersende dem fx via webmail til samme konto hvorefter denne modtager dem korrekt (måske) som sagt det er kun nogle gange fejlen er der.
Avatar billede keysersoze Guru
06. oktober 2000 - 12:23 #4
jeg har ikke hørt om fejlen før, men en mulighed kunne være at geninstallere outlook - hvis det ikke allerede er forsøgt.
Avatar billede halnet Nybegynder
06. oktober 2000 - 12:25 #5
hmm... jeg har lige prøvet... den siger det samme hos mig hvis jeg ikke trykker på teksten (men ligeved siden af), men jeg regner ikke med at det er dit problem...!

Jeg må hellere stå af her... sorry

- Anders
Avatar billede troelsm Nybegynder
06. oktober 2000 - 12:32 #6
Geninstallation er naturligvis forsøgt.

Jeg har haft den i version 4.0 - 5.0 & 5.5

Nu jeg tænker over det kommer den nogle gange også med en fejl under send & hent.
Der opstod en ukendt fejl. Konto osv...fejlnummer 0x800C013B, har prøvet at slå det op i TechNet, men der giver det ingen mening.

Avatar billede masterblaster Nybegynder
06. oktober 2000 - 12:47 #7
Det er din *.DBX fil der er skadet !! ..det er den fil der indeholder content af en mappe i outlook/outlook express ! ...i det tilfælde er det indbakke.dbx (eller inbox.dbx) der er beskadiget. det er også det der genererer den fejl (0x800C013B) du omtaler. ..bare rename filen, og start outlook, så mener jeg den selv genererer en ny ...ellers må du reinstallere ..grunden til at en reinstallation ikke virker i sig selv er at den ikke overskriver *.dbx-filerne !
Avatar billede keysersoze Guru
06. oktober 2000 - 12:47 #8
ja - så har jeg ikke rigtig nogle idéer - den sidste mulighed (hvis der ikke kommer andre forslag) er at kontakte Microsoft...
Avatar billede johnnybrian Nybegynder
06. oktober 2000 - 13:02 #9
*LOL* Kontakte Microsoft.......det får du højst sandsynligt ikke noget ud af, andet end sure miner....men det kunne da være forsøget værd...men jeg vil holde med masterblaster...når du geninstallerer Outrlook, overskriver den ikke bdxfilerne...og hvis det er dem dder er fejl i, så kunne det være en god ide at rename den.... ;-)

JB
Avatar billede troelsm Nybegynder
06. oktober 2000 - 13:27 #10
Att. Masterblaster.
din observation omkring indbakke og fejlmeddelelse er ganske korrekt og det er også rigtigt at hvis man omdøber den laver Outlook en ny næste gang det startes...men det løser ikke fejlen ! måske midlertidig ! det jeg er ude efter er en permanent løsning -->
Altså, hvis det er indbakke.dbx der beskadiges, hvorfor bliver den så beskadiget ?
Jeg har som sagt 20 klienter.
10 har haft fejlen...
fx. min pc/outlook har ALDRIG haft fejlen og jeg er nok suverænt den som modtager og sender flest email
mens en anden som måske modtager 10 pr uge har fejlen
Selv om det muligvis vil løse problem at slette indbakke.dbx er det træls ikke at vide hvornår det sker næste gang, i øvrigt, hvis det er indbakke.dbx som er beskadiget, må der jo være en grund til at den er beskadiget, se det ville være  rart at få den ...
Avatar billede masterblaster Nybegynder
06. oktober 2000 - 13:34 #11
Du tror ikke det er fordi dine klienter har en lidt dårlig kultur m.h.t. at lukke outlook rigtigt ned ?? (det tror jeg) ..der er INGEN quick-permanent-jubelfix anden end den jeg nævner.
Filerne bliver næsten udelukkende beskadiget ved ikke at være lukkede når outlook slipper dem. hmmm...10/20=50% af dine klienter har efter mine hurtige beregninger sandsynligvis en lettere lemfældig omgang med deres powerbutton ;-) !
Avatar billede codpiece Nybegynder
06. oktober 2000 - 13:36 #12
Hvis det er din dbx-fil der er besskadiget kan dette måske hjælpe:

Her er et par programmer til at redde MBX og DBX filer fra Outlook Express:

http://chattanooga.net/~scochran/DBXtract.htm

DBXtract.exe extracts all mail and news messages from individual dbx files (Outlook Express 5)

http://chattanooga.net/~scochran/MBXtract.htm

MBXtract.exe extracts all mail and news messages from individual mbx files (Outlook Express 4)

// Codpiece
Avatar billede masterblaster Nybegynder
06. oktober 2000 - 13:45 #13
Klart du kan lappe på en defekt dbx-fil, men nok det bedste at finde årsagen til fejlen i troelsm\'s tilfælde ! ..et eller andet5 må være generelt for dine 10 klienter, og fejlen må nødvendigvis ligge lokalt ...sikkert brugerens (fejlagtige) anvendelse af deres outlook.
Avatar billede troelsm Nybegynder
06. oktober 2000 - 13:50 #14
Jeg har tænkt de samme tanker som du har masterblaster..
problem er bare at jeg kører NT Workstation og de kan trykke lige så mange gange de har lyst på powerknap, det slukker pc´en ikke af.
Så de skal hive stikket ud (og det gør de altså ikke)
Ellers med nedlukning, tror det ikke, den ene er en ganske habil edb-bruger...

Codepiece, der er ikke noget at extract, email´s er slet ikke i filen (de er væk når outlook lukkes).
Avatar billede masterblaster Nybegynder
06. oktober 2000 - 13:55 #15
Well ...så har jeg kun eet bud tilbage ..power-management ! ..ku sagtens forestille mig at Outlook står åbent og et eller APM-lækkert zapper maskinen (BIOS eller software) over i dvale, og i samme moment staller Outlook i en eller anden ustabil tilstand ..Er det IBM pc\'ere ?? (for så er jeg ret sikker på at det er det)
Avatar billede troelsm Nybegynder
06. oktober 2000 - 14:06 #16
Nope, det er Compaq Deskpro EP 6300A
med helt clean install, dvs ikke noget !pop! fra Compaq
jeg har selv installeret og konfigureret alle maskiner så de er helt ens
(IP, Maskinenavn + brugernavn er naturligvis forskellig)
Avatar billede masterblaster Nybegynder
06. oktober 2000 - 14:18 #17
...men stadig er APM mit bud ...det har DeskProerne også ...Jeg ville ASAP checke om de kører samme firmware (Flash-bios) ..10 mod een på de ikke gør !
Avatar billede willi Nybegynder
18. november 2000 - 23:08 #18
Jeg oplever måske samme problem! Men konstant!
Dvs. at de mail jeg har modtaget ikke længere vises efter genstart af pc\'eren.
Blot standard \"mailen\" fra Microsoft.
Dvs det nærmest virker som om, at det er en re-installation!

Hilsen Willi
Avatar billede troelsm Nybegynder
19. november 2000 - 02:16 #19
Ikke lige det som er mit problem.
Jeg er kommet så langt nu at jeg har konstateret at
A) hvis jeg har rettet i regedit således at dbx og wab (emails og adressekartotek) gemmes på serveren så har jeg fejlen
b) men hvis jeg benytter lokal drev på pc, har jeg ikke fejlen.
Avatar billede kcaroe Nybegynder
20. marts 2001 - 16:33 #20
Jeg oplever nøjagtig samme problem med min maskine, som har Window2000 og nyeste IE5.5.

Fejlen viser sig ved, at når outlook lukkes og startes igen kort tid efter, så er mailen i nogle af mapperne væk.

Jeg har prøvet at geninstallere - det hjælper ikke!

Derimod hjælper det midlertidigt at slette de mapper, der på en eller anden måde går i stykker. Desværre kommer problemet igen og igen...

Mange hilsner

Kent
Avatar billede troelsm Nybegynder
03. januar 2002 - 00:05 #21
Lukning