Avatar billede lazymann Nybegynder
02. november 2002 - 22:49 Der er 9 kommentarer og
4 løsninger

Problem med at installere XP

Jeg har et kæmpe problem med at installere windows XP. Når jeg prøver at installere det, får jeg at vide at en fil er korupt, det i sig selv er ikke underligt, det underlige er at hver gang jeg prøver, er det en ny fil der er korupt. ok tænkte så skifter jeg da bare CD-ROM drev, men nej det hjalp ikke der fremkom samme problem. Nu har jeg så prøvet med 5 forskellige CD-ROM drev fire forskillige cd'er. Jeg har prøvet at skifte rammene, prøvet at installere på en anden harddisk, andet bundkort, men intet hjælper.

Nu er der kun en ting jeg kan gøre og det er at skrige HJÆLP. Hvad gør jeg? nogen der kan hjælpe? kan det være CPUen det er eneste jeg efterhånden ikke har skiftet ud? eller kan det være noget andet? det er ikke CD'erne for de virker fint hvis jeg vil installere på en af mine andre computere.

Systemet består af:

Abit IT7
256mb DDR PC2700
P4 2.4(533MHz)
30GB HD
Geforce 2

please help me :)
Avatar billede hub Nybegynder
02. november 2002 - 22:53 #1
Det er et typisk "defekt ram" problem..
Avatar billede hub Nybegynder
02. november 2002 - 22:53 #2
Undskyld, overså lige at du har skiftet rammen..
Avatar billede Søren Bech Morsing Praktikant
02. november 2002 - 23:00 #3
Ring til Microsoft og forlang en ombytning af cd. Eller bedre henvend dig hvor du købte den og få en ny (du skriver du har prøvet med 4 forskellige cd'ere? - hvis de er orinale kan det ikke være et problem på alle 4)
Avatar billede johnstigers Seniormester
02. november 2002 - 23:03 #4
sbk> "det er ikke CD'erne for de virker fint hvis jeg vil installere på en af mine andre computere"
Avatar billede hub Nybegynder
02. november 2002 - 23:14 #5
Prøv load setup defaults i BIOS
Avatar billede majsmarken Nybegynder
02. november 2002 - 23:24 #6
Jeg ved ikke om det har betydning men
Boot'er du på CD'en ?
Eller via en stabel disketter ?
Sidstnævnte kan DL fra Microsoft - se andet spørgsmål/svar her på eksperten.dk

Eller update BIOS og som [hub] skriver... Det har hjulpet mig engang...

/Majsmarken/
Avatar billede vessel Nybegynder
02. november 2002 - 23:27 #7
Det kan også nemt være CPU'en...
Avatar billede konex Nybegynder
03. november 2002 - 00:02 #8
har du installeret på en "ren" computer? (valgt formattering under installation)
Avatar billede jakobclausen Nybegynder
03. november 2002 - 07:44 #9
Prøv at gøre brug af windows' xp-installationsdiskettter:

http://www.microsoft.com/downloads/release.asp?releaseid=35647
Avatar billede Slettet bruger
03. november 2002 - 09:33 #10
Hvis jeg har forstået dig ret har du prøvet på 2 forskellige harddiske hvis det ikke er tilfældet ville jeg med en win98 startdikette lave en format c:/u/s
hjælper det ikke ville jeg prøve at installere win98 og hvis det lykkedes ville jeg installere XP oven i 98
men først og fremmest ville jeg lige fortælle hvor i processen fejlen opstår
Avatar billede johnstigers Seniormester
03. november 2002 - 10:05 #11
helgec> du skal nok lige forklare hvad parametre betyder :)
Avatar billede Slettet bruger
03. november 2002 - 10:24 #12
>helgec> du skal nok lige forklare hvad parametre betyder :)<
gerne ! /u ~ grundformatering - en venlig sjæl gjorde opmærksom på det her på eksperten for nogen tid siden, jeg kører selv SCSI og her foretager controlleren's BIOS en grundformatering jeg ikke opmærksom på at det også kunne gøres med IDE men den er god nok det står i den store brugermanual fra Microsoft
/s det ved de fleste vel at det er systemfiler - og - ja jeg ved det godt det har intet med XP at gøre og dog der er ikke ret meget der ikke kan virke forstyrrende på installation af XP prøv blot at gå ind på Microsoft's hjemmeside
Avatar billede johnstigers Seniormester
03. november 2002 - 21:41 #13
ok - jeg takker (det var bare mig selv der skulle vide det ;))