Avatar billede thenerd Nybegynder
02. november 2002 - 18:32 Der er 4 kommentarer

Skift til BoomTown ADSL

Vi har bestilt BoomTown ADSL for en uges tid siden. Vi havde i forvejen TDC's NetExpress 256/128 MED en Speedstream router...

Da vi så ringer til BoomTown ADSL (Dette er også TDC) siger de så vi skal have en ny router da den gamle ikke ville kunne bruges og det er skam også fint nok...

I torsdags (31/11) kom der et brev ind af døren hvor der stod de havde sendt den nye router osv og lidt om at jeg skulle betale 145 kr. for routeren + 24 kr om måneden for leje af den... Det hele så skam fino ud :)

Dagen efter, om fredagen d. 1, kommer routeren så og vi henter den på posthuset. Der er bare en kasse med en Linksys router inden i, ikke noget andet specielt brev fra TDC eller noget!

Vi tilslutter derefter routeren og følger denne lille Quick Guide der følger med routeren... Den skriver vi skal gå ind på routeren ved 192.168.1.1 og vi skal lige skrie et pass, og det går skam fint. Der kommer så et router billede frem, dog er det IKKE nøjagtigt det samme billede som vist i Quick Guiden, men der står at vi skal vælge PPPoE indtaste Kundenummer og password. Samt skrive et 5-tal i "Connect on Demand: Max Idle Time". Derfter trykker vi "Apply" og den skriver den er successful!

Vi prøver så, men vi kan ikke komme på nettet. Vi klikker så rundt i router menuerne og under "Status" er der en knap der hedder "Disconnect". Med en tekst lige oven over hvor der står "Status: Connected". Vi klikker så disconnect og den skifter i status. Så trykker vi så Connect i stedet og den skriver den er connected. Herefter kan vi så godt komme på nettet og ellers ingen problemer der.

MEN, vi finder hurtigt ud af den downloader med MAX de 32 kb/s (Windows rate) og efter en test på www.dslreports.com som, skriver vi også max kan downloade med 32 kb/s, konstaterer vi at vi stadig har 256/128!

Idag, dagen efter vi modtog routeren, og kl. er ved at være 19.00 og vi har stadig 256/128 efter både test fra dslreports og af egen erfaring.

Det hele denne smøre går ud på er:
Vi ahr endnu ikke kontaktet TDC, men er det normalt der går tid eller hvad ? osv osv...

Altså spørgsmålet, hvornår får vi den 512/512 linje vi har bestilt.. Vi har dog ikke fået en regning endnu!

www.boomtown.net kan man registere en profil og sit kundenummer, hvorefter den registerer mig som "City Member". At være dette betyder man har BT ADSL eller har betalt sig til denne status :)
Avatar billede mr.fun Nybegynder
02. november 2002 - 19:20 #1
hvis du er registeret som BT Citymember er behandlingen gået igennem og du vil næste gange modtage en regening på en BT 512/512 fra den 1/11 ( eller den dato der står på jeres ordre bekræftelse)

en anden ting TDC kan ikke garantere at din hastighed opmod dslreports.com
men gå ind på tele.dk under bredbånd, vidre under bredbåndsportal, vidre under testcenter, vidre under hastigheds test, der kan du teste op mod TDC serveren. der kan de garantere din forbindelses hastighed. er den ikke rigtig der skal du kontakte TDC

Kontakt TDC i morgen mellem 10 og 16 på 80808036 og spørg efter hvornår det virker fra...
Avatar billede thenerd Nybegynder
02. november 2002 - 20:09 #2
Mr.fun:
Okay, jeg har så prøvet at teste min hastighed efter det link du henviste til og prøvede da 2 gange, den ene gang med let surfing imens, den anden uden at røre noget. 1. gang var hastigheden 298/173 og 2. gang var den 322/173! Tal nr. to skal vi nok regne med... Det er lidt mere end en 256/128, men ikke ligefrem en 512/512!

Angående det med City Member:
Jeg havde i forvejen en profil derpå og jeg gik ind under "ændre Medlemskab". Der var en mulighed at opgradere til City Member. Derefter skulle man skrive sit Kundenummer og sit password og den ville herefter fakturere ens status efter kundenummeret.. Det var sådan jeg blev City Member!
Avatar billede thenerd Nybegynder
02. november 2002 - 20:10 #3
Tilføjet:
Er det muligt at kontakte TDC på nuværende tidspunkt, da jeg meget gerne vil have den nye linje i brug!
Avatar billede doeboy Nybegynder
12. november 2002 - 14:57 #4
da jeg opgraderet  til min 1024k linie  havde jeg forsat  kun 256k  efter jeg skulle havde fået 1024k  efter et par dage røg tålmodigheden jeg ringet til tdc  spurgte om de kunne genstarte min linie  da jeg stadig kun havde  256k
et par røde blink i modemmet og sekunder efter var jeg opgraderet  så prøv ring til kundesupport  Hjalp her