Avatar billede darkhero Nybegynder
02. november 2002 - 14:44 Der er 2 kommentarer og
5 løsninger

Hvor skal jeg starte...

Hey

Jeg har sat mig i hoved at jeg vil lære at kode Java... men har sq ikke rigtig en ide om hvordan jeg vil begynde... jeg har efterhånden ret godt styr på PHP, så programmering er ikke 100% fremmed.

Hvilke gode tutorials findes der på nettet?

Hvilke gode bøger findes der (helst dansk)?
har fået anbefalet "Java 2 Bogen" fra IDG

er det andet jeg bør vide inden jeg kaster mig ud i det?
Avatar billede kfrede Nybegynder
02. november 2002 - 14:47 #1
Prøve denne bog Thinking in Java af Bruce Eckel den kan downloades her

http://www.codecuts.com/mainpage.asp?WebPageID=314&MenuID=141
Avatar billede itckongen Nybegynder
02. november 2002 - 14:49 #2
Jeg ville starte med at programmere i BlueJ den er nem og gå til og den stiller det op på en god måde.
Køb bogen "Objects First With JAVA introducing BlueJ"
Den er dog på engelsk men den er kanon god...
Den udkommer dog først til jul, har bare fået fat i den lidt før :)
Avatar billede gizmo-gizmo Nybegynder
02. november 2002 - 14:49 #3
Denne er fin til at lære de mest almindelige ting:

http://www.javabog.dk/

Jeg har selv lånt den som rigtig bog, men den ligger også tilgængelig på overstående adresse.
Avatar billede james_t_dk Juniormester
02. november 2002 - 14:52 #4
Avatar billede james_t_dk Juniormester
02. november 2002 - 14:55 #5
http://www.javacoffeebreak.com/ skulle også være god for begyndere
Avatar billede james_t_dk Juniormester
02. november 2002 - 14:59 #6
Avatar billede magoo20000 Nybegynder
04. november 2002 - 23:32 #7
Et glimrende IDE for begyndere er JCreator fra www.jcreator.com
Ellers skal du hente SDK 1.4.1 fra www.javasoft.com (Sun's Hp)- den inedeholder klassebiblioteket, Java Virtual Machine, Compiles osv.
Som 0 nævner er www.javabog.dk er fin måde at blive introduseret til Java på. Hvis du vil benytte Java til at udvikle web-applikationer, bør du nok kigge på J2EE på Suns homepage.