Avatar billede pizzaking Nybegynder
02. november 2002 - 14:28 Der er 1 løsning

mysql_connect() problem

Når jeg forsøger at connecte til min mysql server med mysql_connect(server, user, pass) (selvfølgelig som stringværdier), får jeg denne dejlige fejlbesked:
Fatal error: Call to undefined function: mysql_connect() in /home/httpd/html/index.php on line 3
Jeg HAR configure'd php til at forstå mysql (den laver også en mysql.so, som jeg har kopieret det rigtige sted hen...går jeg udfra :D) ....
Det jeg finder mest underligt, er faktisk at phpMyAdmin kan connecte og redigere i databaserne...

Nogen forslag til hvordan jeg fikser det? (eller alternativt en anden måde at connecte til mysqlserveren på (samme måde som phpMyAdmin?)...

//Pizzaking
Avatar billede pizzaking Nybegynder
02. november 2002 - 18:21 #1
nm, fiksede problemet selv.. af en eller anden årsag var mysql.so kommenteret ud af min php.ini :/...