Avatar billede giang Nybegynder
02. november 2002 - 14:23 Der er 10 kommentarer og
1 løsning

Valg af e-mail program

Jeg benytter i øjeblikket Outlook Express til mine forskellige e-mail konti.
Jeg modtager en del e-mails indeholdende virus, som jo hovedsageligt er målrettet netop Outlook Express.

Da jeg lige har anskaffet mig en ny pc (med Windows XP), syntes jeg at det var en god lejlighed til at skifte til et andet e-mail program, der er knapt så sårbart overfor virus.

Det skal være muligt at importere mine nuværende mails fra Outlook Express over i det nye e-mail program.

Jeg har hørt at Eudora skulle være godt. Hvad er jeres erfaringer med dette og andre programmer?
Kan det køre på XP?
Er der ting jeg skal være opmærksom på?

Håber I kan hjælpe.
Avatar billede james_t_dk Juniormester
02. november 2002 - 14:24 #1
Kan du ikke bare installere en Virus scanner?
Avatar billede faellesnet Nybegynder
02. november 2002 - 14:26 #2
jeg vil anbefale Pegasus, det har mange brugbare funktioner, det er enkelt at anvende og så er det gratis!
Desuden briller det ved at du har et login system hvis der er flere brugere på din pc.
Avatar billede giang Nybegynder
02. november 2002 - 14:27 #3
Jo, jeg skal selvfølgelig også have noget antivirus (formentlig Norton). Det er bare ikke sikkerhed nok, hvis jeg benytter Outlook Express.
Avatar billede dr0zie Nybegynder
02. november 2002 - 14:27 #4
nej du skal hellerer købe norton anitivirus 2002 og den tjekker alle inkommende mails og udkommende mails om der er virus i og hvis der er siger den til og slettet virusen eller du bare kan vælge at den slettet mailen
Avatar billede giang Nybegynder
02. november 2002 - 14:29 #5
faellesnet >>

Jeg har læst at det ikke er muligt at importere mine nuværende mails fra Outlook Express til Pegasus. Passer det?
Avatar billede faellesnet Nybegynder
02. november 2002 - 14:32 #6
sorry - jeg sprang let og elegant hen over den sætning i dit indlæg - jeg undersøger det lige, men du kan også selv kigge på
http://www.pmail.com/
Avatar billede faellesnet Nybegynder
02. november 2002 - 14:34 #7
her er hvad hjælp i den nyeste version skriver:

If you have lists of addresses in other programs, you may be able to import them into your Pegasus Mail addressbook. Similarly, Pegasus Mail allows you to export all or selected addresses from an addressbook to a file that can subsequently be imported into other applications.

Two import/export formats are available: the first, tagged format, is a simple textual format where each line contains one field from the entry, starting with a tag, or a name that identifies the field. Only Pegasus Mail can usually import this format, but it is easy to read and to incorporate into word processors. The second format is tab-delimited text: in this format, each record is held in a single line in the file, and fields within the record are separated from each other using <Tab> characters. Tab-delimited format can be easily imported into many databases and spreadsheet programs.
Avatar billede giang Nybegynder
02. november 2002 - 14:37 #8
faellesnet >>

Det handler tilsyneladende kun om at importere et adressekartotek. Det skal være også være muligt at importere mine nuværende mails.
Avatar billede faellesnet Nybegynder
02. november 2002 - 14:48 #9
Det kan du nok ikke, jeg ledte videre efter en måde at gøre det på men kan ikke finde noget.

Jeg har selv gjort det at jeg har gemt alle gamle outlookmails så jeg kan finde dem hvis jeg har brug for det. (hvilket dog er yderst sjældent)

Jeg vil stadig foreslå dig at du kunne installere pegasus og prøve det af, efter min mening er det langt det bedste program til håndtering af pop3 mails.

jeg er også bange for at desto mere et nyt mailprogram arbejder sammen med outlook - destomindre opnår du det du vil undgå, nemlig at outlookprogrammeret virus spreder sig i det nye....
Avatar billede james_t_dk Juniormester
03. november 2002 - 22:33 #10
giang>> Billig effektiv antivirus: antivirus.jubii.dk
Avatar billede giang Nybegynder
14. januar 2003 - 20:10 #11
Jeg opdagede lige at jeg aldrig fik lukket dette spørgsmål. Jeg valgte Eudora, hvilket desværre ikke er 100% problemfrit, men dog ok. Hvis deltagerne i denne tråd lige laver et svar, så får I point.