Avatar billede disk Nybegynder
02. november 2002 - 14:20 Der er 3 kommentarer

A3 printer vil kun udskrive i "letter" størrelse i Illustrator?

Hej!
Jeg sidder ovre hos en der har en a3 printer.
Hun har lige fået ny, før virkede alt fint og den gamle var også en a3 printer.
hvis hun printer sine ting ud i photoshop 6 så virker det fint?
Alle opsætninger vi har kunnet finde under illustrator har den stået til A3, men i printerkøen står der "letter"??
200 points, HASTER
Avatar billede rullemarie Praktikant
02. november 2002 - 14:25 #1
Er der valgt rigtig størrelse papir i egenskaber for printeren, ellers kunne det være en mulighed.

Rullemarie
Avatar billede disk Nybegynder
02. november 2002 - 14:26 #2
Ja, det siger jeg jo jeg har
Avatar billede ole_madsen Ekspert
04. november 2002 - 11:54 #3
Du skriver ikke, hvilket operativsystem du kører. Kører du NT/2000/XP skal du i første omgang prøve at højreklikke på printeren i printers folder, og vælge "Document Defaults". Her kan du muligvis rette det.

Men har du det problem som jeg tænker på, kan du ikke nøjes med at rette det her. Så skal du gøre følgende:

1. Udskriv en testside fra printeregenskaber boksen. På testudskriften står der navne og placeringer på en masse driverfiler.

2. Slet printeren.

3. Slet de filer, der er refereret på testsiden. Hvis der ikke er andre printere på systemet, kan du også roligt slette de andre (gamle) driverfiler i biblioteket, for at rydde op. Det kan evt. være nødvendigt med genstart af PC´en for at få adgang til at slette filerne.

4. Start registrerings database editoren op (regedit) og søg på printernavnet (Er det HP LaserJet 5000 søger du på "LaserJet" - er det Lexmark, søger du på "Lexmark" o.s.v.). Slet alle referencer du finder til printeren. Slet evt. også referencer til den gamle printer.

5. Genstart maskinen

6. Installer printeren igen. Det hele burde virke nu.