Avatar billede perlys Praktikant
02. november 2002 - 12:06 Der er 5 kommentarer og
1 løsning

MBR ?

Hej alle

Jeg sidder med en Compaq Presario, som har været i dvale tilstand, efter dvale tilstand og genstart vil harddisken ikke lade sig finde.
Kan mbr lige pludselig forsvinde efter dvale, og hvad skal der gøres for at re-etablere mbr?? Tør man bruge fdisk /mbr?

Mvh. Per
Avatar billede anuseren Nybegynder
02. november 2002 - 12:08 #1
kan den ikke finde harddisken?

hvordan kan den ikke finde harddisken... kan puteren finde den i BIOS eller er det når den prøver at boote op på harddisken...?
Avatar billede perlys Praktikant
02. november 2002 - 12:32 #2
Nej den er pludselig ikke synlig overhovedet, hverken i bios eller andet.
Avatar billede anuseren Nybegynder
02. november 2002 - 12:34 #3
hvis den ikke er synlig i bios

så vil du nok heller ikke kunne fdiske mbr ;o)

skil computeren ad... kig om kabler m.m sidder rigtigt

prøv evt at sætte harddisken i en anden maskine og se om den funker.
Avatar billede karmacola Nybegynder
04. november 2002 - 18:29 #4
Første prioritet er at bios finder den..Hvis ikke, kan du ikke gøre noget som helst..Prøv evt at jumpe den om som slave, eller cable-select og så sæt den sidst på tråden. Lad så være med at lave en detection i bios, men sæt hele rækken til autodetect..Hvis du kan finde din disk, så skriv et svar, så ser vi hvad der så skal ske..
Avatar billede perlys Praktikant
05. februar 2003 - 20:58 #5
Der var ikke rigtigt noget der virkede.
Avatar billede perlys Praktikant
05. februar 2003 - 20:58 #6
Lukker