Avatar billede kenzo19 Nybegynder
02. november 2002 - 11:21 Der er 12 kommentarer

Serveropsætning

Hey there...

Jeg har et problem som er følgende:

Jeg har købt et ECS K7S5A motherboard + en AMD Thunderbird CPU 1333 mhz.

Mit problem er så at jeg ikke kan få skidtet til at køre... har isat cpu'en rigtigt og påsat alle kabler ordentligt på motherboardet, +  isat harddiske ordentligt. dvs. lavet master+slave rigtigt..

Men når jeg tænder for computeren så finder den også rigtigt nok harddiskene men når den leder efter boot squence fra c:\ dvs. Ide0 ja så siger den OK, og så står den bare og blinker..

Nårjeg går ind i BIOS'en for at se på drevene og prøver at skifte om til USER, ja så står der ikke noget..bare en masse 0 taller. Der skulle jo gerne stå harddisk størrelsen og lign..

Håber at der er en som kan hjælpe mig da jeg hurtigst muligt vil ha lavet dette problem, hvis det altså ikke er motherboardet den er ivejen med.

Kenneth
Avatar billede tubber Juniormester
02. november 2002 - 11:23 #1
Hvor store er de diske ?
Avatar billede kenzo19 Nybegynder
02. november 2002 - 11:25 #2
min primary, altså den som hvorpå der ligger boot sequence, er på 2gb, de 2 andre er på 40gb...jeg har brugt den PRÆCIS samme opsætning på mit gamle motherboard...
Avatar billede tubber Juniormester
02. november 2002 - 11:25 #3
Tænkte lige på om bios understøttede dem, men det ser det ud til....

Hvad rev har din bios ?
Avatar billede kenzo19 Nybegynder
02. november 2002 - 11:26 #4
REV????
Avatar billede kenzo19 Nybegynder
02. november 2002 - 11:27 #5
jeg har det PRÆCIS samme motherboard som jeg bruger til mig spille computer og der har jeg aldrig opdateret min BIOS
Avatar billede tubber Juniormester
02. november 2002 - 11:30 #6
rev. = version...
Avatar billede kenzo19 Nybegynder
02. november 2002 - 11:38 #7
det ved jeg ikke helt...men selve motherboardet er et år gammelt...så BIOS'en er det nok også...men motherboardet er købt nyt..de laver det are stadigvæk
Avatar billede tubber Juniormester
02. november 2002 - 11:40 #8
Jeg ville nok prøve at opdatere bios....
Avatar billede kenzo19 Nybegynder
02. november 2002 - 11:42 #9
hvad kan der ellers være ivejen??? hvis der er noget
Avatar billede kenzo19 Nybegynder
02. november 2002 - 11:44 #10
min BIOS version er 1.21.11
Avatar billede tubber Juniormester
02. november 2002 - 12:24 #11
Ved det ikke, men prøv at tage strømmen til din Slave disk ?
Avatar billede tubber Juniormester
02. november 2002 - 12:29 #12
http://www.lejabeach.com/ECS/ocwb.html

Der er den nyeste bios, du skal nok tage den øverste under Official...