Avatar billede janne Nybegynder
01. november 2002 - 20:55 Der er 3 kommentarer og
1 løsning

Windows XP - problemer med installation

Jeg sidder og skal installere windowsxp. Desværre er harddisken delt op i 2 partitioner, og dem vil jeg allerførst gerne have slettet.
Af en eler anden grund kan maskinen ikke boote fra cd-rom'en (boot sector findes ikke, men det tror jeg er forkert). Kan jeg gøre noget for at komme uden om dette problem ?
Har prøvet at oprette en startdiskette i DOS, men så kan den ikke se andet end a: og c:-drevet - ej cdrom-drevet.
Kan nogen hjælpe mig videre ??
Avatar billede jakobclausen Nybegynder
01. november 2002 - 21:07 #1
Du kan hente nogle WinXp indstallationsdisketter, som skulle kunne løse dit problem:

http://www.microsoft.com/downloads/release.asp?releaseid=35647
Avatar billede jakobclausen Nybegynder
01. november 2002 - 21:08 #2
Er du sikker på at du har sat din bios til stå på at være first bootdevice cdrom?
Avatar billede janne Nybegynder
01. november 2002 - 22:19 #3
Ja - bios er sat rigtigt.

Disketterne klarede sagen.
Tak :-)
Avatar billede jakobclausen Nybegynder
01. november 2002 - 23:55 #4
np