Avatar billede armgas Nybegynder
01. november 2002 - 20:14 Der er 7 kommentarer og
1 løsning

installation via disketter - RAID problem

Jeg har anskaffet mig en ny maskine og vil til at installere XP.
maskinen har en af de velkendte Promise RAIDs og jeg har sat 2 diske op i RAID1.
XP vil ikke boote fra CD'en (har testet andre CD'er dette gælder kun XP)
Jeg har hentet programmet til at lave boot disketter fra MS's hjemmeside og lavet alle 6 disketter.
når jeg booter fra disketterne skal jeg bruge en RAID driver så det kan se min array.

ok her kommer så problemet hvorfor hulen vil den ikke godtage at man trykker F6 som den ber mig om, F2(ASR) virker fint.
jeg prøvede med 3 tastature, hvorefter jeg prøvede på min gamle maskinen, hvor jeg måtte konstatere at den heller ikke reagerer på F6 når den ber mig om at trykke.

hvordan hulen får jeg XP ind på denne maskine?
eller hvordan løser man F6 problemet?
Avatar billede Slettet bruger
01. november 2002 - 20:17 #1
Hmmmm, der plejer da at komme en tryk F6 for at installere tredjeparts SCSI controllere i XP.........sært..

Hvorfor kan du ikke boote på xp cd'en?
Avatar billede armgas Nybegynder
01. november 2002 - 20:22 #2
der kommer også en promt om dette, men der sker intet når jeg trykker.

aner ikke hvorfor den ikke booter fra Cd'en, BIOSen siger bare at der ikke er noget boot bart medie i drevet.
Avatar billede Slettet bruger
01. november 2002 - 20:23 #3
hmmmm, er dit tastatur tilsluttet usb porten?
Avatar billede armgas Nybegynder
01. november 2002 - 21:02 #4
nix, men jeg prøvede også med et USB tastatur for at sikre mig mod hardware fejl
Avatar billede vessel Nybegynder
01. november 2002 - 21:35 #5
Tryk F6 når den installationen siger det, men der sker ikke noget synligt... Men bare rolig, den har fattet det - den spørger senere hvilken af driverne på disketten den skal bruge, hvis der ellers er flere på disketten. Har selv undret mig over måden man skal installere driveren på -  det er ikke ens i alle XP-installationer...  mærkeligt, men bare det virker
Avatar billede armgas Nybegynder
01. november 2002 - 21:49 #6
hmmm, det gjorde den nu ikke da jeg kørte den til vejs ende.. og det er skam ikke det MS påstår på deres egen hjemmeside.
Jeg dobbeltchecker lige for en sikkerheds skyld
Avatar billede armgas Nybegynder
01. november 2002 - 22:11 #7
den er god nok, grunden til at jeg ikke så dette er der selvfølgelig en logisk forklaring på. (omend lang så den skåner jeg jer for)

typisk MS at lade system ignorere brugerens input indtil disk 4
Avatar billede vessel Nybegynder
02. november 2002 - 20:24 #8
Det var godt at det virkede - tak for point'ene