Avatar billede johnpeglau Nybegynder
01. november 2002 - 19:45 Der er 4 kommentarer

Scanner og printer parallelt i win xp pro

Hej,

Jeg kan ikke få printeren til at virke gennem scanneren. Jeg har sluttet scanneren i lpt1 og printeren i scanneren med parallel-kabler. Scanneren er en HP Scanjet 5200c printeren er en HP deskjet 930c. Jeg kører Win XP pro.

Jeg har studeret andre spørgsmål, omkring dette emne og har prøvet at indstille i bios til EPP og til ECP og til ECP/EPP. Ingen af dem virker. Jeg har installeret printer først så scanner og omvendt.

Jeg spekulerede på om mine kabler måske ikke var bidirektionale (forslag i et af de andre spørgsmål), men enhederne virker hver for sig sat direkte i computeren. Nu er det kun scanneren der virker.

Driverne skulle være OK - hentet fra HP's hjemmeside.

Problemet er naturligvis ikke større end at jeg kan købe USB kabler og slutte enhederne til med dem, men jeg hader at bruge tid på at finde en fejl, og så opgive.

Håber der er nogen der vil hjælpe.

John
Avatar billede ole_madsen Ekspert
04. november 2002 - 12:09 #1
Det er windows printerport driveren du skal rette for EPP/ECP - ikke i BIOS.

Gå ind i enhedshåndteringen - dobbeltklik på lpt1 porten så du kommer i egenskaber.

Vælg at opdatere driver - vælg selv at vælge fra en liste, og vælg at få alle enheder at se.

Under standard porte finder du en "standard printer port". Vælg denne, genstart om nødvendigt, og så er jeg næsten sikker på at det virker.
Avatar billede johnpeglau Nybegynder
07. november 2002 - 20:54 #2
Jeg kan ikke få den til det, men nu har jeg fået to usb-kabler, så jeg har opgivet det andet. Jeg mener - der er jo heller ingen grund til at prøve at løse problemer i win95 vel?

Hvad gør jeg så nu. Skal jeg give ole point eller hvordan lukker jeg spørgsmålet.
Avatar billede johnpeglau Nybegynder
07. november 2002 - 20:55 #3
Det jeg mente var, at parallel-forbindelse jo alligevel er forældet. Derfor sammenligningen med win95. Ikke at det har noget med den konkrete situation at gøre.
Avatar billede ole_madsen Ekspert
08. november 2002 - 09:51 #4
Det er OK. Du kan også vælge at sammenligne en gammel Skoda med en BMW ;-)

Det er op til dig selv at vurdere, om du vil give points nu. Du har ikke brugt løsningen, så du kan enten vælge at lægge et svar selv, og så acceptere dit eget svar, eller du kan uddele nogen eller alle points til "deltagere" i spørgsmålet - d.v.s. mig, for det "arbejde" der har været ved at lægge et svar.

Det kræver dog, at jeg først lægger et svar, hvilket jeg personligt først plejer at gøre, når jeg ved at spørger kan drage nytte af mit svar (for at undgå at nogen kommer til at uddele points ved en fejl).

Jeg synes bare du skal give dem til dig selv, da du har fundet en helt anden løsning på problemet.