Avatar billede malerkid Nybegynder
01. november 2002 - 19:04 Der er 16 kommentarer og
1 løsning

min computer fryser!!

hejsa :=)

http://www.edbpriser.dk/hardware/hardware-top10.asp?ID=1264837939 <<-- mit bundkort

http://www.edbpriser.dk/hardware/hardware-top10.asp?ID=1244577987 <<-- min CPU

mit problem er at min computer fryser inde i windåse også efter en ny installerstion.. ting..

jeg ved sku ik hva fanden det er .. jeg ved bare at cpu og køler sidder rigtigt.. det er 100 % og det andet skulle også meget gerne side rigtigt.. men.. jeg har prøvet med en hdd på 6 gig. den virkede sku.. men min egen helt nye på 120 gig ( maxtor ) virker ikke.. heller ikke en 13 gig hdd IBM.. hva fanden kan det være ?? plz help

os = prøvet med windows 2000 og xp..

ram har jeg 512 DDR 27 eller hva de hedder

og nu når du siger det med hdd .. jeg har lånt en på 13 og lavede den kun på¨6.. gig. det virkede fint.. men så snart jeg legede med en and hdd hvor der var meget plads i så fucked det op.. men.. tænk på hvor mange der så idag ikke ville kunne bruge deres hdd på 120 gig?? så.. hva fanden kan det være!!

ja jeg har en Aopen 300 watt.. og en silent viking køler.. (TT = Thermaltake..den er rimlig najs..)

det skulle vist være det hele... jeg fatter bare ik hvorfor lortet ikke virker!! :(
Avatar billede malerkid Nybegynder
01. november 2002 - 19:05 #1
sorry... hvis det ser underligt ud hehe.. men jeg skrev i et andet forum ifør!

http://forum.sharereactor.com/viewtopic.php?t=53150  <-- her står mit problem også!!
Avatar billede malerkid Nybegynder
01. november 2002 - 19:17 #2
lige en anden ting jeg har lagt mærke til.. er.. at når jeg starter m in comp op.. står der amd 1.5 gig.. jeg har købt en 2200+ ?
Avatar billede tubber Juniormester
01. november 2002 - 19:28 #3
2200+ er et nummer det er ikke frekvensen....

Har du prøvet at installere bundkortsdriver ?
Har du prøvet med en bios update ?
Avatar billede tubber Juniormester
01. november 2002 - 19:29 #4
BTW den burde kører 1,8 GigaHertz....
Avatar billede tubber Juniormester
01. november 2002 - 19:31 #5
Opdater din bios og hjælper det ikke så kig lidt rundt i din bios om der er noget der er slået til/fra som ikke skal.....
Avatar billede malerkid Nybegynder
01. november 2002 - 19:32 #6
ja! det mener jeg også.. mit bundkort altså det jeg har købt og den cpu.. passer sammen ik? det mener jeg da.. 100% :D

jeg har ikke prøvet bios.. update.. da jeg mener at det ikke er det.. det er jo helt nyt.. så skal alle gøre det?? hm.. ik??

well... jeg når jo engang at intaller windåse.. har prøvet xp og win2k.. den fryser.. har også prøvet med en hvor der var windåse.. .. den fryser også.. det er rimlig fuck up.. sidste gang jeg køber noget ONLINE!! *GG*
Avatar billede malerkid Nybegynder
01. november 2002 - 19:33 #7
jamen Tubber.. det kan da ikke passe at man skal opdatere bios.. ik fordi jeg ikke kan.. har også hentet den.. men.. så skal alle gøre det? og jeg har prøvet at slå en del fra og til.. det er sku fuck up!§!
Avatar billede tubber Juniormester
01. november 2002 - 19:37 #8
Tror du bliver nød til det, det lydder dumt, men det kan man godt resikere....

Mener det er noget med chipsettet....om det understøtter de store diske....
Den den kommer med er nødvendigvis ikke den nyste bios.....
Avatar billede malerkid Nybegynder
01. november 2002 - 19:42 #9
hmm det kan sku ikke passe.. ved du hva jeg gøre.. jeg sender lortet tilbage i hovedet på dem selv.. og får mine penge tilbage.. orker sku ikke mere..er du klar over hvor mange timers arbejde jeg har brugt? en hel dag til et lan party.. hvor der var en del nørder.. de står der og bider i deres små negle.. *GG* og kommer ikke frem til en skid.. well.. tak for hjælpen ellers :)
Avatar billede gsimo Nybegynder
01. november 2002 - 19:50 #10
Lyder mere til et defekt mobo .. Er mange fejl på soltek kortene !
Avatar billede tubber Juniormester
01. november 2002 - 20:09 #11
Syntes du skal prøve, når de laver boards kommer de sjældent med sidste nye BIOS, og de 120gig diske er stadig temlig nye.....

Mit ASUS kort kom heller ikke med nyeste bios, jeg måtte opdatere for at kunne bruge mit tv kort......

sådan er det.........
Avatar billede rally Nybegynder
01. november 2002 - 20:25 #12
Er der noget system i hvor/hvornår den fryser.????
Du slipper ikke for at opdatere din BIOS, uanset hvad.
Husk at du kun har 8-14 dages returret når varen er købt i en webshop.
Avatar billede gsimo Nybegynder
01. november 2002 - 20:53 #13
SVAR .. =P
ved godt du truer mig med at jeg ikke får point, men hvad du siger, lyder det ret meget som et defekt mobo !!!

Send det retur og køb et asus i stedet for !!
Avatar billede malerkid Nybegynder
01. november 2002 - 21:31 #14
det er jo rigtigt !!! :D
Avatar billede malerkid Nybegynder
02. november 2002 - 07:55 #15
hallo... de kan da ikke forlange at en dreng på 10 år selv skal kunne finde ud af at opdatere det!! *GG*
Avatar billede malerkid Nybegynder
02. november 2002 - 08:00 #16
ps. nej den kan fryse efter 1 min.. der kan også gå 10 min..
Avatar billede gsimo Nybegynder
02. november 2002 - 11:34 #17
Så er det godt at det ikke er din lillebror der skal ordne din computer =))