Avatar billede copeland Nybegynder
01. november 2002 - 17:59 Der er 15 kommentarer og
2 løsninger

Terminalservice port

Jeg bruger en firewall/router hvor jeg ikke kan oprette brugerdefinerede porte men kun vælge mellem services (som er lagt fast po foruddefinerede porte - det er http, smtp, pop3, ftp, telnet og IRC.

Så jeg kan ikke sætte default porten op til terminalservice.

Nu er mit spørgsmål så om jeg kan konfigurere terminal service til at bruge en anden port, som er en af de predefinerede i min router, uden at det vil konflikte med andre services.

hvis ja, hvilken service og hvilken port.

mvh
Anne
Avatar billede rigtigmmk Nybegynder
01. november 2002 - 18:04 #1
ja http
Avatar billede rigtigmmk Nybegynder
01. november 2002 - 18:07 #2
du skal installere tsac.
så kan du log på terminal server gennem din browser.
http://www.microsoft.com/windows2000/downloads/recommended/TSAC/default.asp
efter installation så ligger en folder der hedder tsweb.
så kan du bagefter kør terminal ved at skrive.
http://ditdomain/tsweb.
Avatar billede copeland Nybegynder
01. november 2002 - 18:18 #3
Det har jeg gjort/prøvet, men får at vide at "Remote connections not enabled etc." - det er vel fordi den godt nok tilgås via browser, men skal have åbnet for port 3389 stadig væk for at kunne remotes. Så det er vel ikke kun port 80.
Avatar billede janius Nybegynder
01. november 2002 - 18:18 #4
Mig bekendt vil det stadig trigge port 3389 at bruge tsweb, men løses det hører jeg gerne om det.
Avatar billede rigtigmmk Nybegynder
01. november 2002 - 18:24 #5
det vist rigtig de skal stædig væk brug (TCP Port 3389) (TCP Port 2953)til terminal.
Avatar billede honne Praktikant
01. november 2002 - 19:25 #6
How to Change Terminal Server's Listening Port -> http://support.microsoft.com/default.aspx?scid=kb;en-us;Q187623

Som Microsoft også skriver så pas nu på "Use Registry Editor at your own risk"
Avatar billede copeland Nybegynder
01. november 2002 - 21:44 #7
vil jeg kunne ændre den til hvad som helst, kan man ændre den til 21, eller skal det være over 1024?
Avatar billede honne Praktikant
01. november 2002 - 21:47 #8
Det ved jeg så ikke, men du kan jo prøve, hvis du laver den om til port 21, skal du lige huske at du ikke må have startet din ftp server, hvis du har sådan en.
Avatar billede honne Praktikant
01. november 2002 - 21:48 #9
Hvad er det for en router som du har, siden du ikke kan lave noget om i den ?
Avatar billede copeland Nybegynder
01. november 2002 - 21:48 #10
hvilken port anvender telnet eller IRC? - så kunne jeg jo bruge den eller
Avatar billede honne Praktikant
01. november 2002 - 21:49 #11
IRC ->  6667, for det meste
Avatar billede honne Praktikant
01. november 2002 - 21:51 #12
Telnet --> 23
Avatar billede copeland Nybegynder
02. november 2002 - 10:04 #13
jeg bruger en Intel Pro Wireless 2011 gateway, med router og firewall

mvh
Anne
Avatar billede honne Praktikant
02. november 2002 - 11:10 #14
har du prøvet at lave din terminal server port om ?
Avatar billede soulmaker Nybegynder
23. oktober 2003 - 16:07 #15
Hvis du kigger på dette link, ser det ud til at det skulle være muligt at åbne/lukke porte i den omtalte Firewall/Gateway...

http://support.intel.com/support/network/wireless/gateway/portsett.htm

Dog ser det ud til at det skal gøre via Telnet eller Console porten...
Avatar billede copeland Nybegynder
23. oktober 2003 - 16:11 #16
>>Soulmaker

1000 tak
Avatar billede soulmaker Nybegynder
23. oktober 2003 - 16:18 #17
>>copeland

Det var så lidt :o)