Avatar billede lch Nybegynder
01. november 2002 - 16:51 Der er 6 kommentarer og
2 løsninger

IP-adresser

Er der en gylden tråd i hvordan man læser en ip-adresse. Kan man f.eks. se ud fra en del af tallene hvor i verden det er?

hilsen Liz
Avatar billede fastwrite Nybegynder
01. november 2002 - 16:54 #1
Du kan hurtigt finde ud af at større udbyders-firmaer har de samme IP-lignende numre. Fx. har jeg en adresser der starter med 80.198 - det er TDC's IP-adresser.

ellers tag et smut forbi www.ripe.net - og tjek ip-adressen - eller www.myip.dk
Avatar billede iblarsen Praktikant
01. november 2002 - 16:54 #2
Nej
Avatar billede kennethrisum Nybegynder
01. november 2002 - 16:56 #3
Nej, det kan du ikke!

Det kunne du i starten af internettet, men nu er det blevet udvandet efterhånden som der bliver behov for flere og flere adresser. Så derfor er der nogle få regler der gælder. F.eks. vil de fleste ip-adresser der starter med 195 være fra DK (Så vidt jeg husker). Men nogen fast gylden regel findes ikke.

Man bruger typisk whois servere til at identificere en ip adresse
Avatar billede lch Nybegynder
01. november 2002 - 16:56 #4
k....var inde på geektools og søgte. Den ene var tiscali i Italien den anden en hjemmeside i Østrig.
Avatar billede initializing Nybegynder
01. november 2002 - 16:56 #5
Fastwrite: Min er da ikke 80.198 men 80.196

Før i tiden da jeg havde en DYnamist IP kunne det skifte mellem 80.xxx.xxx.xxx og 195.xxx.xxx.xxx
Avatar billede lch Nybegynder
01. november 2002 - 16:57 #6
kenneth>Det var også det jeg tænkte først. Ip-adressen som viser tiscali i Italien starter nemlig med 195....:-)
Avatar billede lch Nybegynder
01. november 2002 - 17:00 #7
Det er "Senna Spy Trojan" fra Ip 195 og "Hack 'A' Track Trojan" fra IP 213.
Avatar billede lch Nybegynder
01. november 2002 - 17:05 #8
Takker for hjælpen....:-)