Avatar billede hanseman Nybegynder
05. oktober 2000 - 22:21 Der er 2 kommentarer og
2 løsninger

ADSL fra WOL med Netmeeting

Jeg har bygget et LAN i mit hus og routet en ADSL forbindelse fra WOL med den lille Cisco 677 ADSL router. - Det køre SKIDE godt - lige på nær at netmeeting er holdt op med at fungerer korrekt! Istedet for at ringe de andre PCer på LANet eller på ils.netmeeting.dk op, får jeg en fejlmeddelelse, der siger jeg prøver at ringe til mig selv!!! :-(

Hvad kan der være galt?

Jeg har hørt man vist skal åbne nogle porte i routeren med en Telnet forbindelse, med hvad skal kommandostrengen være?
Avatar billede schubert Nybegynder
06. oktober 2000 - 01:01 #1
Jeg ville kontakte worldonline adsl support, hvis du har god tid - der er oftest 15 i kø, så beregn bare 10-15 min. ventetid tlf 38147010
Avatar billede maniacdog Nybegynder
06. oktober 2000 - 08:03 #2
Hvis du vil vide lidt om hvordan den kofigureres m.m.
så vil jeg forslå at du kigger på denne Uoficelle faq. Den er dog 100% troværig og sandt (jeg har bl.a. selv brugt den flittigt)
http://www.paikin.dk/adsl-faq.phtml

Der står også hvordan du åbner og lukker porte.
Men der er noget jeg ikke forstår fordi din router er fra du får den åbnet med alle porte...
Avatar billede maniacdog Nybegynder
16. november 2000 - 21:27 #3
hmm har du glemt dit spørgsmål her? :)
Avatar billede hanseman Nybegynder
16. november 2000 - 22:24 #4
Ja jeg havde faktisk glemt dette Q, men imellemtiden har en af mine kammerater (rubberman) fundet ud af at grunden til at lortet ikke fungerer er at Netmeeting ICQ-phone bruger protokollen HC323. Det er  noget med at det eksterne ipnummer skal parces gennem ruteren for at disse programmer virker og det kræver en meget speciel opsætning af ruteren!
Ikke engang WOL supportkan få lortet til at fungerer! Eneste løsning (for mig at se) er at route alt trafik fra hc323 direkte til IP x.x.x.x
Dette bevirker dog at kun en af de 11 maskiner (nemlig min :o)) der er på mit LAN/WAN kan kører netmeeting og ICQphone!

Maniacdog - du var tættest på, så du får points!