Avatar billede jimo.dk Nybegynder
01. november 2002 - 13:14 Der er 9 kommentarer og
1 løsning

Noder

Jeg søger et program hvor man kan indsætte noder og selv komponere sange. Jeg har fundet små skod freeware programmer som fylder et par mb, men er ret dårlige, så kender du til et sådan program ( gerne stort ) så sig lige til tak

Hilsen
Jimo
Avatar billede jimo.dk Nybegynder
01. november 2002 - 13:15 #1
Det skal lige siges at det er til klaver og ikke noget guitarhalløj!!
Avatar billede stroehm Nybegynder
01. november 2002 - 13:19 #2
Cubase m. Score - det vil holde dig beskæftiget meget meget længe - måske får du aldrig brug for andet!
Men det koster :(
www.aage.dk kan du finde det!
Avatar billede stroehm Nybegynder
01. november 2002 - 13:19 #3
www.stteinberg.net laver det
Avatar billede jimo.dk Nybegynder
01. november 2002 - 13:27 #4
ja hold da op. Jeg skal vist spare lidt op inden jeg skal have det. Tak for hjælpen
Avatar billede stroehm Nybegynder
01. november 2002 - 13:36 #5
Der findes også noget som hedder Logic - men er vidst Mac brugerens foretrukne - cubase er efter sigende PC brugerens foretrukne.
Jeg roder med begge programmer - men haler mest til cubase.
Der findes da også andre programmer, men hvis du skal bruge det seriøst og ofte vil jeg anbefalde en af de to nævnte programmer.
Avatar billede stroehm Nybegynder
01. november 2002 - 13:37 #6
Man kan i Cubasis - eller hvad deres mindste pakke hedder også bruge noder, ganske udemærket enda - men skal du skrive dem ordenligt ud og bruge dem seriøst skal du bruge Score!
Avatar billede ladyhawke Novice
01. november 2002 - 13:40 #7
Hvis du virkelig vil komponere og have et flesibelt værktøj så er det Sibelius du skal kigge på, men det koster 7-8000kr.
Avatar billede stroehm Nybegynder
01. november 2002 - 13:42 #8
>>ladyhawke
Har du et link?
- kender jeg ikke lige, har det hardiskrecording osv eller er det en af de proffe som virker med Protools o.lign.?
Avatar billede ladyhawke Novice
05. november 2002 - 08:34 #9
Avatar billede ladyhawke Novice
05. november 2002 - 08:35 #10
Programmet er mest til node redigering i alle afskygninger...