Avatar billede rebreb22 Nybegynder
01. november 2002 - 12:25 Der er 17 kommentarer og
1 løsning

Ingen opkaldstone

Jeg har 2 pc'ere. Den ene er en bærbar, den anden stationær (burde dog ikke betyde det store her).
Anyway, jeg har ISDN via et USB modem. Modem'et fungerer fint med den bærbare, men når jeg installerer styresystem (windows), driver o.l. på akkurat samme måde på den stationære, så går det galt.
Helt præcis kan jeg sætte en telefon til og overhøre opkaldet fra den bærbare, som ikke har problemer. Men ligeså snart jeg flytter min usb ledning fra den bærbare over i den stationære, så holder klartonen. Som om modemet kan detecte hvilken pc det er tilsluttet? Flytter jeg ledningen tilbage i den bærbare, så kan jeg lægge røret på, hvorefter klartonen kommer igen få sekunder senere.

Jeg har sammenholdt opsætningen vedr. netværk via modem og modem og netværk i kontrolpanelet. Eneste forskel jeg kan finde er, at der bruges en forskellig IRQ adresse.

Er der nogen som har en teori?

På forhånd tak.
P.s. jeg har prøvet via et seriel kabel, hvor problemet er fuldstændig det samme!
Avatar billede alradk Nybegynder
01. november 2002 - 12:47 #1
Prøv at slukke modemmet, evt reset... (ved skift mellem laptop og desktop) Eller gå ind i modemmet, og check om indstillingerne er korrekte...

Hvilket mærke er dit modem?
Avatar billede rebreb22 Nybegynder
04. november 2002 - 12:00 #2
Har prøvet at resette modemet, hvilket desværre ikke har nogen speciel effekt så længe kablet er i den stationære.

Når du siger "gå ind i modemet" mener du så opsætningsprogrammet til modemet, en driver eller nogle bestemte indstillinger for modem i Windows?
(Jeg har været rundt de enkelte steder nævnt ovenfor og sammenlignet med den bærbare).

Modemet er et Lasat USB Speed II (leveret ved oprettelse af forbindelsen af TDC)
Avatar billede marty Nybegynder
05. november 2002 - 17:54 #3
Hmmmmm. Har du tildelt de 2 PC'er den samme IP lokalt, eller kører du på DHCP??
Avatar billede marty Nybegynder
05. november 2002 - 17:55 #4
Sorry,lame kommentar, har ikke haft med modem at gøre i laaaaaang tid :)
Avatar billede sagi75 Nybegynder
24. november 2002 - 10:50 #5
Lyder som om din Stationære pc skaber støj, så du ingen klartone får.
Med andre ord din pc, mangler en jord forbindelse.
Avatar billede rebreb22 Nybegynder
15. januar 2003 - 14:24 #6
Inden jeg accepterer eller afviser svaret, skal jeg lige have det uddybet lidt. Jord forbindelsen er det ikke "det tredie ben" på stikket? Min stikkontakt har 3 huller og jeg har prøvet med både 2 og 3 benet hanstik i kontakten. Har jeg forstået det rigtigt?
Avatar billede fromsej Praktikant
15. januar 2003 - 14:26 #7
De to huller der sidder på linie foroven i stikkontakten er 230 V.Venstre er fase , højre er nul.
Det nederste i midten er Jord.
Avatar billede rebreb22 Nybegynder
15. januar 2003 - 14:27 #8
jeg skylder måske lige at sige, at det ikke forbedrede situationen at bruge et 3-benet stik :o(
Avatar billede fromsej Praktikant
15. januar 2003 - 14:28 #9
Du fik da svar på hvad ben der er til hvad i en stikkontakt.*S*
Avatar billede rebreb22 Nybegynder
15. januar 2003 - 14:34 #10
ok, nu afviser jeg dit svar, men skulle jeg få nogle point til overs senere må du gerne få 10 af dem
Avatar billede fromsej Praktikant
15. januar 2003 - 14:35 #11
Mener du da mit svar er forkert?
Avatar billede rebreb22 Nybegynder
15. januar 2003 - 14:38 #12
Næ, men en accept ville se ud som mit problem med modemet er løst, hvilket jo ikke er tilfældet.
Avatar billede fromsej Praktikant
15. januar 2003 - 14:41 #13
Det her spørgsmål er så gammelt at du hellere må oprette et nyt , og så være lidt hurtigere til at svare når folk prøver at hjælpe.
Og nej jeg skal ikke have nogen point.*S*
Avatar billede rebreb22 Nybegynder
15. januar 2003 - 14:46 #14
Enig, men jeg tror ikke der er nogen som kan hjælpe. Jeg troede i øvrigt at jeg fik en mail når man fik et svar. Jeg har derfor ikke tjekket :o(. Tak for chatten. Kan man slette et spørgsmål?
Avatar billede fromsej Praktikant
15. januar 2003 - 14:50 #15
Du skal sætte et hak nede i venstre hjørne der hvor der står E-Mail , og måske er det blevet fravalgt i dine personlige oplysninger , prøv at tjekke der også.
Du kan lukke det her spørgsmål ved selv at lægge et svar og så acceptere det.*S*
Avatar billede rebreb22 Nybegynder
15. januar 2003 - 14:52 #16
Takker, hvis du vil kan jeg oprette et pseudo spørgsmål, som du kan svare på. Så kan du få nogle point for din hjælp.
Avatar billede rebreb22 Nybegynder
15. januar 2003 - 14:55 #17
nu lukker jeg dette spørgsmål.
Avatar billede fromsej Praktikant
15. januar 2003 - 15:00 #18
Du bevhøves ikke at give mig point.*S*