Avatar billede rathan Nybegynder
01. november 2002 - 12:24 Der er 7 kommentarer og
1 løsning

ipnr=domæne?

Hejsa...
Når jeg laver en tracert på et dk ipnr får får jeg noget der ligner
0x83a4ddd2.arcnxx8.adsl-dhcp.tele.dk (tænkt ex.)

det jeg gerne vil vide er delen arcnxx8 som er forskelligt fra central til central et andet kunne være virnxx4...hvor finder jeg ud af hvad navnet på byen hedder???

/rathan
Avatar billede otc Nybegynder
01. november 2002 - 12:49 #1
Prøv at tracert med Visual route fra www.visualroute.com.
Der kan du downloade en trial-version med 15 dages prøvetid. Man kan slå oplysninger om de enkelte noder op. Jeg kan dog ikke garantere at de har oplysninger om ALLE noder men det er hurtigt prøvet.
Mvh
Avatar billede rathan Nybegynder
01. november 2002 - 12:53 #2
hejsa otv...
Den har jeg lige prøvet før jeg opstillede mit spørgsmål, det viser stort set ikke andet end tracert kommandoen ...når landet er så lille som danmark er programmet ikke så godt, men hvis man søger et ip i udlandet virker programmet bedre

/rathan
Avatar billede rathan Nybegynder
01. november 2002 - 23:03 #3
Hejsa...(igen)
Er det virklig rigtigt at der ikke er nogle der kender de betegnelser som tdc bruger? ...hmmm...det var ellers min overbevising...  .oO(det er måske et svært spørgsmål)!
              .oO(flere points...hæver med 50)
Avatar billede otc Nybegynder
02. november 2002 - 07:46 #4
Hehe, nu  har du sgu fået mig interesseret lidt, ud over hvad man lige kan ryste ud af ærmet.

Når du har et domain-name, som det tænkte eksempel du selv leverer, er det let at udlede en IP-adresse deraf. Hvis man PING'er domainname't vil der jo blive lavet et opslag i TeleDanmarks domain name server.
Denne IP-adresse kan så slåes op på www.ripe.net, som er det officielle website med oplysninger om europæiske IP-adresser og tilhørende domæne-navne. Men her er der kun oplysninger ned til hoved-domænet - altså tele.dk, med en generel angivelse af at det er f.eks. "fixed ADSL IP-addresses".
Resten af oplysningerne ligger registreret hos TeleDanmark og mon ikke de betragter det som fortrolige oplysninger om deres kunder?
Men du kan da prøve på:
address:      Tele Danmark DataNet
address:      Sletvej 30, A039
address:      DK-8310 Tranbjerg
address:      Denmark
phone:        +45 50 12 29 47

Jeg ved at det svar du ville have var lidt mere konkret men jeg tror ikke man kan komme det meget nærmere.  Håber du trods alt kan acceptere mit svar.
Mvh
Avatar billede rathan Nybegynder
02. november 2002 - 11:27 #5
hejsa...otc tak for din besvarelse!
Men som du selv nævner er det svar jeg søger MEGET mere konkret.
Jeg kan ikke forestille mig at det skulle være fortrolige oplysninger da, hvis man "tracer nok ipnummer" vil kunne finde de oplysninger for nemt. Men jeg kan ikke helt forstå at jeg skulle være den eneste der er intressert i ipnummernes placering...
Det jeg søger er til et tracert program jeg vil prøve at lave lidt ligesom visual router bare kun for dk.

/rathan
Avatar billede otc Nybegynder
02. november 2002 - 18:50 #6
Tjahh, problemet med sådan et program er, at det stadig vil være baseret på et dns opslag hos, for nu at blive i eksemplet, TeleDanmark.
Sålænge, TeleDanmark ikke giver disse opslag fra sig til VisualRoute, så gør de det sgu heller ikke til andre programmer, som laver dns og whois opslag. Så jeg tror ikke du får de oplysninger, helt ud i detail.
Sagen er vel også, at det de fleste søger oplysninger om, nok ville være om "hende der den stor......e blondine som var så villig på chatten", eller "ham glatnakken, jeg lovede at smadre", osv.
Ikke at jeg siger, det er det, du vil bruge oplysningerne til men jjeg forstår godt, hvis de bliver betragtet som fortrolige af tele-selskaberne. Der er tale om en helt regulær fortrolighed om kunden.
Mvh.
Avatar billede rathan Nybegynder
03. november 2002 - 22:39 #7
otc>> NEJ NU MÅ DU HOLDE OP!!! fordi man har en bil og drikker øl er det IKKE det samme som at køre spirrituskørelse...vel
og fordi man vil kunne udpege et område et sted i danmark skulle da ikke kunne gøre den store forskel! men eftersom det kun er dig der endnu har svarret i dette sørgsmåls levetidv vil jeg hermed lukke spørgsmålet og konstatere at det kan man nok ikke få oplyst eller den rigtige har ikke vist sig.

/rathan
Avatar billede otc Nybegynder
04. november 2002 - 09:33 #8
Jamen kære rathan dog.....sikken du tager på vej.
Jeg sidder lidt med en fornemmelse af, at jeg i virkeligheden har besvaret dit spørgsmål men at du bare ikke vil honorere mit arbejde med point, siden du nu lukker spørgsmålet med dit eget svar. Det har jo trods alt kun stået åbent 3 dage, eller hvad?
Det synes jeg egentlig ikke er rimeligt, når nu jeg har gjort et pænt stykke research arbejde og fundet konklusionen på spørgsmålet.
At du så ikke kunne få tingene som du ville, er en anden sag.
Tænk over det.
Mvh.