Avatar billede arnepedersen Forsker
01. november 2002 - 11:41 Der er 2 kommentarer og
2 løsninger

DVD til fjernsynet (eventuelt via videomaskine)

Min datter har overtaget min DVD og kan ikke få den til at virke.
Hun har et ældre fjernsyn med et antennestik, og ikke andet. Det har virket sammen med hendes videoafspiller. På videoer er der et "scartstik" (jeg ved ikke hvordan det staves, men I forstår nok godt hvad jeg mener).
Hun har hele tiden kunne bruge antenneudgangen på videoafspilleren til fjernsynet, og det har virket.
Er der nogen der har en løsning, så hun ikke skal ud og købe nyt fjernsyn.
Avatar billede scones Nybegynder
05. november 2002 - 08:50 #1
Hun skal stadigvæk bruge scartindgangen på videoen, men hun skal nok finde AU kanalen på videoen, før det virker, eller finde videokanalen på fjernsynet!
Avatar billede rotne Nybegynder
08. november 2002 - 13:03 #2
Davs Arne.

Jeg er ret sikker på, at det ikke lader sig gøre uden et scart stik på tv'et. Hvis du kobler dvd'en til videoen vil du næppe heller kunne optage fra dvd'en på grund af såkaldte macrovision-koder. Så vidt jeg husker er det kun på Nintaus afspillere, at macrovision koderne er omgået.

Der er nok ikke andet for end at forære hende et nyt tv med scart. De bliver nærmest også kastet i nakken på folk for tiden. 20" fås for en tusse i Bilka og Føtex og sårn.
Avatar billede canobus Nybegynder
09. november 2002 - 13:42 #3
Til Arne Hvilket mærke er dit tv ( måske ku man installere et scartsik (Hvis du har et B&o tybe 5100 5700 7700 8800 8900?).
Avatar billede arnepedersen Forsker
10. november 2002 - 10:04 #4
Min datters TV er en ældre model (14 tommer), så det kan nok ikke betale sig at begynde at rode med det. Hun må nok til at købe et nyt.