Avatar billede mouse-the-mighty Nybegynder
01. november 2002 - 09:05 Der er 4 kommentarer og
1 løsning

Firewall via iptables til 3 nic's

gidder ikke prøve længre, så jeg skal bare ha lavet et simpelt firewall script der bruger iptables

eth0 192.168.1.3 er tilsluttet wan
eth1 10.0.0.1 er tilsluttet interne net, her skal alle brugee ha lov til alt
eth2 192.168.0.20 tilsluttet interne net2, det eneste disse brugere ikke må er at bruge port 2002

serveren køre disse services
web
pop
smtp

serveren skal route ftp vidre til 10.0.0.3
Avatar billede ithelp Nybegynder
01. november 2002 - 09:19 #1
hvordan kan man køre med en privat ipadresse på WAN?
Avatar billede mouse-the-mighty Nybegynder
01. november 2002 - 09:30 #2
den er forbundet til en router der forwarde alle porte til den addresse
Avatar billede ljm21 Praktikant
02. november 2002 - 19:00 #3
Gnuskolens Gunnar Poulsen har skrevet en udmærket artikkel om problemet som han løser vha. af programmerne guidedog of guarddog, som er nemme måder at sætte ip-forwarding og firewall op på. De fungerer vha iptables som du forespørger. se her:
http://www.gnuskole.dk/router/

mvh. Lars
Avatar billede mouse-the-mighty Nybegynder
03. november 2002 - 20:02 #4
hmmm tak lars men jeg ved allrede i forvejen hvordan iptables virker.
Jeg var bare så sur den dag fordi inge af serverens services ville det de skulle, så jeg vill ha en anden til at lave det for mig.

har dog fået det til at virke nu, jeg skulle bare køle ned og begynde at tænke klart igen.
Avatar billede mouse-the-mighty Nybegynder
03. november 2002 - 20:04 #5
shoot-em-up spil er virkelig den bedste kur mod den slags stress