Avatar billede robertdhn Nybegynder
05. oktober 2000 - 20:44 Der er 3 kommentarer og
1 løsning

On/off knap

Jeg er ved at lave et site, hvorpå jeg har en on/off knap der styrer mit musik-loop, dette er giver mig følgende problem:

Når jeg har trykket på off-knappen og skifter til en anden scene starter musikken igen, hvilket ikke er meningen!

Er der en der kender løsningen på mit problem, så ville jeg blive super glad!

Robert
Avatar billede silva Nybegynder
05. oktober 2000 - 22:39 #1
Jeg tror jeg har en løsning.
Du kan lave det i flere levels, og ligge din musik i det nederste lag (f.eks. level 0).
Og så loade i de lag der ligger ovenover, skifte scener osv., uden at det påvirker level 0.

Du kan finde lidt mere info her:
http://www.macromedia.com/support/flash/ts/documents/tell_target.htm
Avatar billede putz Nybegynder
05. oktober 2000 - 22:40 #2
Hej robertdhn
Du burde lave en separat flashfilm (med nøjagtig samme mål som din \"rigtige\" film). Deri skal der kun være din musik og en on/off knap. Så loader du denne film i din første frame og dit problem er løst. Du skal altså bruge load_movie og du skal sørge for at den bliver loadet i en level højere end selve \"filmen\".

eksempel: i den første frame indsætter du følgende action:

Load Movie (\"music.swf\", 2)
music.swf er navnet på din musikfilm og 2 tallet er level 2. Level skal bare være højere end 1 da din maintimeline er på level 1.

Håber det hjælper

Mvh Putz
Avatar billede robbie Nybegynder
06. oktober 2000 - 09:59 #3
Okay, tak for svarene... jeg er dog ikke helt med endnu!

Den on off knap jeg har lavet har loopet liggende i sig? Jeg har set det i en turnial et sted men har efterhånden en mistanke om at det ikke er den rette måde at gøre det på!

Er der en der kan beskrive hvad jeg skal gøre, trin for trin, for at lave en on/off knap (kun een knap der skifter nå der trykkes), der samtidig bliver ved med at være off, ved skift til næste scene.

Mange tak!

Robert
Avatar billede allandk Nybegynder
06. oktober 2000 - 12:33 #4
Endnu en gang må jeg henvise til http://www.globe.dk/flashtips , hvor der ligger en musik-knap, der netop gør du ønsker.

ab :)