Avatar billede tazz_mania Nybegynder
31. oktober 2002 - 21:56 Der er 9 kommentarer

Brug af router sammen med stofa?

Hej !

Jeg har hidtil delt internettet fra min computer ud til andre på netværket,men jeg er træt af at min computer heletiden skal stå tændt. Så jeg ville gerne dele det ud via en router i stedet.
Jeg har købt en router fra NETGRAR som hedder RP614 til formålet. Efter at jeg nu har siddet i ca. 50 min og jeg stadig ikke kan få lortet til at virke." Råber jeg nu om hjælp"

Er der andre der erfaring med stofanet og router. Man skal jo logge på stofanet med en ip/dns servere/username/password osv.
Jeg er meget i vildrede =) Har fulgt install guiden til pungt og prikke.
Hvis i har nogle tips/triks så skriv endelig..

mvh. /Tazz!
Avatar billede tazz_mania Nybegynder
31. oktober 2002 - 21:56 #1
hmm jeg mener NetGear! =)
Avatar billede Slettet bruger
31. oktober 2002 - 21:58 #2
Dette spørgsmål er ulovligt på E. da det overtræder Stofanets aftalevilkår.
Luk det venligst.

Alternativt kan du benytte stofanets familieopkoblings løsning.
Avatar billede tazz_mania Nybegynder
31. oktober 2002 - 22:03 #3
okey...det viste jeg ikke )=
Avatar billede kenp Novice
31. oktober 2002 - 22:16 #4
Ellers må du jo igang med din manual, enten fuldte den med eller du må finde den på nettet
Avatar billede bikerbirk Nybegynder
02. november 2002 - 09:05 #5
Du skulle have købt en D-Link 804! Indbygget router og meget nem!

/BikerBirk
Avatar billede fcs Novice
02. november 2002 - 13:41 #6
Tazz_Maina>> Husk at lukke spørgsmålet ved at ligge et svar selv og så acceptere det.

Med venlig hilsen

FCS/CoAdmin
Avatar billede klatten Nybegynder
04. december 2002 - 13:57 #7
Routeren du har købt skulle ellers være helt fin til formålet. Den har indbygget switch samt NAT. Men iflg Stofanet's regler skal du, hvis du vil have flere pc'ere på internettet samtidig, abonnere på deres familieopkobling. Det koster ekstra 25,-/mdr.

Men Stofanet kan jo ikke forbyde dig, at benytte en router som jo har en firewall. (glimrende argument for at være ejer af en router). Du må bare ikke bruge switchen i routeren til at dele forbindelsen med. Dog må du gerne tilslutte flere pc'ere til swichten for at lave lokalnetværk.

Husk bare, at kun 1 pc må være på internettet.

Skal du have hjælp hertil, så kan jeg sikkert hjælpe.

Har CoAdmin nogle indvendinger hertil, så sig frem!

PS. bikerbirk>> helt enig. Er selv ejer af DI-804 og den er meget nem. Den som han dog har købt har de samme spec. som D-Link'en.
Avatar billede kenp Novice
14. januar 2003 - 14:48 #8
husk at lukke spørgsmålet igen!!
Avatar billede znolfert Nybegynder
21. september 2003 - 11:10 #9
hehe det er fordi at din router ikke er indstillet til STOFA, Tag og få din IT forhandler til at gøre det for dig!