Avatar billede jakobclausen Nybegynder
31. oktober 2002 - 18:06 Der er 10 kommentarer og
1 løsning

Fjerne Windows Messenger

Jeg har hentet MSN messenger 5.0. Men samtidig lå windows messenger på min computer. Jeg troede at 5.0 bare var en opdatering til den forrige, men det er åbenbart et selvstændigt program.

Hvordan kan man fjerne windows Messenger ?

På forhånd tak!!
Avatar billede james_t_dk Juniormester
31. oktober 2002 - 18:10 #1
Hent den nyeste opdatering til XP, bagefter går du ind i tilføj/fjern programmer og fjerner den.
Avatar billede Slettet bruger
31. oktober 2002 - 18:12 #2
Installere Windows XP Service pakke 1, efterfølgende vil duhave mulighed for at fjerne messenger via Tilføj/fjern programmer.

Eller klik Start - Kør - indtast - msconfig - klik OK - klik på fanen start og fjern markeringen ved messenger.
Avatar billede jakobclausen Nybegynder
31. oktober 2002 - 18:15 #3
Jeg ved ikke helt hvorfor men xp Sp1 vil ikke installere på min computer. Den melder fejl hver gang
Avatar billede krogge Nybegynder
31. oktober 2002 - 18:18 #4
Hent XPantispy her http://www.xpantispy.de/ ... og klik messenger af ...
Avatar billede Slettet bruger
31. oktober 2002 - 18:46 #5
Bemærk der er ikke beskyldninger i luften, men for at svare på dit spørgsmål:

Man kan ikke installere WindowsXP servicepakke 1 og opefter på en piratkopi af WindowsXP, måske derfor.
Avatar billede jakobclausen Nybegynder
31. oktober 2002 - 18:51 #6
At have en piratkopi er ikke lovlig, så derfor er det ikke sådan en jeg har. Men muligheden var der selvfølgelig.

Noget helt andet så vidste jeg ikke at man ikke kunne bruge en sp til en piratkopi.
Avatar billede Slettet bruger
31. oktober 2002 - 18:55 #7
Jo, det er MS nyeste våben mod piratkopier.
Lidt mere inf.: http://support.microsoft.com/default.aspx?scid=kb;en-us;Q326904
Avatar billede jakobclausen Nybegynder
31. oktober 2002 - 18:59 #8
ok tak
Avatar billede jakobclausen Nybegynder
01. november 2002 - 17:45 #9
Jeg kan ikke forklare hvorfor, men nu har jeg fået Sp1'en installeret
Avatar billede johnpeglau Nybegynder
01. november 2002 - 17:48 #10
man kan åbne en fil der hedder szsoc.inf. jeg tror den ligger i windows\system32\inf eller lignende (brug evt. søgefunktionen). Her er der en linie der starter med msmsgs=.... I slutningen af denne linie står der ,hide, hvis du erstatter dette hide med et , (så der står ,,," og gemmer filen, kan du fjerne messenger ved hjælp af tilføj/fjern programmer. Men måske er det ikke et problem hvis man har sp1 installeret.
Avatar billede johnpeglau Nybegynder
01. november 2002 - 17:49 #11
filen hedder sysoc.inf (Jeg sad ved et tysk tastatur)