Avatar billede busk Nybegynder
23. juli 1999 - 12:39 Der er 19 kommentarer

Virusprogrammer

Hvilket virus program er bedst.??
SU: 7nseas@image.dk
Avatar billede dkkarpen Nybegynder
23. juli 1999 - 12:42 #1
Det er vist en smagssag. Men nedenstående ok:

Mcafee - http://www.mcafee.com

Norton Antivirus - http://www.norton.com

Avatar billede snowball Novice
23. juli 1999 - 13:06 #2
Tucows har dem der er værd at bruge tid på og de bedste. Der kan du også læse lidt om dem.

http://tucows.inet.tele.dk/virus95.html

Snowball
Avatar billede joker73arb Nybegynder
23. juli 1999 - 13:54 #3
På dette spørgsmål får du mange forskellige svar, idet det er måden det bliver testet på (som altid) der afgør hvor god et antivirusprogram er..Til mit firma er jeg faldet for Mcafee idet de har en god support og uanset hvem man spørger så ligger dette program iblandt de bedste...Norton Antivirus er også ret ok. Dens virus-database er ikke ret stor, hvis man ser efter hvilke vira den kan finde, men til gengæld kan den finde/lære en masse nye viraer ret hurtigt, således at den alt ialt er lige så god som Mcafee..Antivirus programmet Thunderbyte har ligeledes en fantastisk "søgemaskine" og evne til at tillære sig nye vira. Thunderbyte er dog nu blevet slået sammen med NVC (Norman Virus Control), og efter dette er sket anbefaler Norman, de gamle Thunderbyte-brugere at skifte/opgradere til NVC. Hvor godt dette program er ved jeg ikke...Håber det hjalp lidt..

Joker
Avatar billede Slettet bruger
23. juli 1999 - 14:56 #4
Det Antivirus program, som jeg har haft erfaring med er et lidt mindre program, som hedder Quick Heal fra http://quickheal.com . En rimelig billig VirusScanner, som er i stand til at finde virus, som hverken Panda, Norton eller Mcafee, har kunne finde. det på trods af det er en gammel kending. En anden fordel ved quickheal er, at den belaster ikke PC'eren i forhold til de andre store VirusScannere.
Avatar billede i11uzion Nybegynder
23. juli 1999 - 16:42 #5
Jeg synes også at "Antiviral toolkit Pro" (Avp) er et ok program, og så er det hurtigt at bruge og lære da det ikke er lige så avanceret som de "store" programmer som McAfee og Norton... Den kan downloades på http://www.avp.com , det er vist nok en trial version, eller sådan noget... :)
Avatar billede mukke Nybegynder
23. juli 1999 - 23:30 #6
Tjae... Egentlig var jeg tidligere vild med Det gamle Dr. Solomon's Antivirus Toolkit.

Nu bruger jeg dog McAfee af 2 grunde. Det er let at gå til og jeg har det gratis - på lovlig basis :)
Og mcafee har nye dat-filer (virus-databaser) HVER UGE. Så ved hver uge at opdatere føler jeg mig rimelig sikker.
Avatar billede Slettet bruger
24. juli 1999 - 00:44 #7
Mukke Ja rimelig sikker, men jeg kan godt servere en virus for dig, som McAfee eller for den sags skyld DR. Salomon ikke finder. TaiPan 438 in, har jeg boende på en diskette.
Avatar billede joker73 Nybegynder
24. juli 1999 - 11:38 #8
Kharder>>> Mcafee kan da fint finde hele Taipan-familien...både 468,666,whisper o.a. Denne virus er jo bare en banal memory resident virus der ikke forvolder nogen form for skade. En anden ting vil jo nok være at quickheal vel heller ikke kan finde alle vira'er. Dvs. at vi jo nok også godt ville kunne finde en vira som dit program heller ikke ville kunne klare...

Joker
Avatar billede Slettet bruger
24. juli 1999 - 15:13 #9
Ikke når jeg bruger den Joker73. Da jeg lige har kasseret Quick Heal, har jeg tænk mig, at prøve Mcafee igen. Jeg fik et lille problem. Når Quick Heal finder virus ved hjælp af online scanneren, så går min Pc'er i stå, når meddelelsen er kommet op på skærmen.
Avatar billede mukke Nybegynder
24. juli 1999 - 20:11 #10
kharder: kan du ikke lige sende mig en email med den den virus vedhæftet i sit program? Jeg kunne godt tænke mig at se hvad mit program siger til den :)

Og Mcafee ER altså blevet noget bedre efter at mcaffe har overtager Dr. Solomon..... Dr. SOlomons Generic Decryption Engine er og har altid været langt foran alle de andre med hensyn til at fange ekstremt polymorfiske viruser.
Avatar billede mukke Nybegynder
24. juli 1999 - 20:11 #11
Mukke@get2net.dk

:)
Avatar billede dkkarpen Nybegynder
25. juli 1999 - 14:15 #12
Hvad siger busk?
Avatar billede Slettet bruger
25. juli 1999 - 23:34 #13
Mukke Jeg har selv testet den på den nye Mcafee og nu bliver den fanget. Til gengæld havde jeg problemer med, at opdatere Mcafee scanneren. Jeg downloadetet en opdate fra Nettet, men den var åbenbart ikke den rigtige. Så nu har jeg p.t. Norton kørende, men den kan ikke finde virussen, så nu sender jeg filen ind til Norton med et spørgsmål. Nu sender jeg lige filen til dig, så har du en lille "testvirus".
Avatar billede mukke Nybegynder
27. juli 1999 - 21:59 #14
Tak for "prøven"

Beklager jeg først ser det nu - jeg har allerede sendt dig en email som svar. :)

-Mukke
Avatar billede Slettet bruger
28. juli 1999 - 00:30 #15
Det er Ok Mukke.

Konklusionen på nuværende tidspunkt må være, at Mcafee, må være en af de bedste, men et andet bud er AntiVir®/9x fra
H+BEDV Datentechnik GmbH http://www.hbedv.com . Denne VirusScanner er meget nem at håndtere, også er den gratis til privat brug. Den er åbenbart særdeles skrap til at finde vira og kan se hvis en fil har været angrebet. Jeg har en Mouse.com, som skulle være ødelagt af en virus ved navn  Vgen.21204. Ingen af de store VirusScannere har opdaget dette.

Jeg syntes Busk, at du skulle prøve denne "paraply". Bemærk AntiVir®/9x giver besked, såfremt computeren har været slukket på scanningstidspunktet.
Avatar billede mitnick Nybegynder
12. august 1999 - 20:26 #16
Der er ABSOLUT ingen i det, Mcafee er helt klart den bedste detector der endnu er lavet. Hvis du vil have fat i den så husk at få 4.2`eren den er klart bedst.
Avatar billede Slettet bruger
13. august 1999 - 01:03 #17
Hvad skal man med en virusScanner, som ikke kan opdateres, og som kan have problemer med af Fjerne Vira?

Man skal måske skaffe sig et ekstra virusscanner program, som kan snuppe de vira, som McAfee ikke kan magte?
Avatar billede dres Nybegynder
16. august 1999 - 12:04 #18
AVP !!
Avatar billede sværdrageren Nybegynder
03. januar 2000 - 14:36 #19
den bedste vira program er Trend Micro, det er det mest brugte i Østen og i USA, klik ind på www.trendmicro.dk
Det slår McAfee, Norton i alle tests.

Sværdrageren