Avatar billede esbencoldingbroe Nybegynder
31. oktober 2002 - 10:01 Der er 6 kommentarer og
1 løsning

Text og sprog

Håber dette er realtivt simpelt :)

Jeg sidder med mit Director og kan ikke skrive æ og ø i det. Hvor får jeg director til at skrive æ og ø ?

Esben
Avatar billede jakobclausen Nybegynder
31. oktober 2002 - 12:24 #1
bruger winXP?

Det skyldes den skrifttype du skriver med, hvis du f.eks. sætter skrifttypen til "Verdana", vil du kunne bruge æ og ø, da de ligger indlagt i skrifttypen.
Avatar billede jakobclausen Nybegynder
31. oktober 2002 - 12:25 #2
Jeg læser til Multimediedesigner pt, og der er vi også blevet rådet til at bruge Verdana når det er ting til skærmen, da det er en skrifttype der er nem at læse på en skærm.
Avatar billede jakobclausen Nybegynder
31. oktober 2002 - 12:27 #3
Her på skolen hvor jeg går er der ingen problemer med æ og ø på win2000. Jeg bruger winXp og der opstår problemet.
Avatar billede esbencoldingbroe Nybegynder
31. oktober 2002 - 12:30 #4
Hej jakob..
Tak for besvarelsen!
Ja - jeg bruger faktisk winxp og director 8.5
Jeg prøver lige at ændre skriften til verdana for at se om de hjælper. Hvor er det du læse? -hvis man må spørge :)
Esben
Avatar billede esbencoldingbroe Nybegynder
31. oktober 2002 - 12:31 #5
Det virker!
Avatar billede jakobclausen Nybegynder
31. oktober 2002 - 12:48 #6
Det er åbenbart ikke director der ikke kan skrive æ og ø, men nærmere winXp som laver det til et problem, med mindre du bruger Verdana
Avatar billede jakobclausen Nybegynder
31. oktober 2002 - 12:49 #7
Selvfølgelig må du spørge!

Jeg læser til multimediedesigner på It-Akademiet Midtjylland i Ikast