Avatar billede mib33 Nybegynder
30. oktober 2002 - 23:56 Der er 4 kommentarer

Opsætning af Router, (TDC (opasia)Boomtown ADSL)

Jeg har bestilt en Boomtown 512/512 forbindelse, som skulle blive aktiveret imorgen.
Mit spørgsmål er så.:
Hvordan skal Routeren sættes op, hvilke porte skal være aktiveret når jeg gerne vil kunne bruge : Webcam, mikrofon FTP-server (det er port 21, så vidt jeg ved), evt, webserver, er der evt. en speciel port der skal være åben hvis jeg skal "hoste" spil, og skal messenger og ICQ have en speciel port åben ??
Er der nogen der kan hjælpe mig, eller henvise til en side hvor jeg kan finde oplysningerne.
Jeg kører med Win XP Pro ??
På forhånd tak
Avatar billede fiskesuppe Nybegynder
31. oktober 2002 - 00:26 #1
Du skal slå din firewall fra i Windows Xp og derudover åbne/forwarde disse porte i din router:

20 tcp: FTP-server
21 tcp: FTP-server
80 tcp: HTTP-server
3000-3019 tcp: ICQ
4000 udp: ICQ

For opsætning af ICQ så kig også her (det er en anden router mener jeg, så koderne der skal skrives i routeren er anderledes, men se hvad de gør i programmet)
http://www.cybercity.dk/privat/support/adsl_udstyr/cisco_677/internet_programmer/

På det første billede under overskriften ICQ 2000b skal du bare vælge "Always use external IP" i stedet for "ICQ will determine IP automatically" <-- det er en fejl på cybercitys hjemmeside!

Du kan finde portnumre til andre programmer her:
http://www.practicallynetworked.com/
Avatar billede fiskesuppe Nybegynder
31. oktober 2002 - 00:37 #2
"en speciel port der skal være åben hvis jeg skal "hoste" spil?"

Hvilke spil? Alle spil har deres egne porte....
Avatar billede mib33 Nybegynder
31. oktober 2002 - 00:44 #3
UT 2K3, Medal of Honor, CS, Jedi Outcast, ???
Avatar billede fiskesuppe Nybegynder
31. oktober 2002 - 00:51 #4