Avatar billede rasmusr Nybegynder
30. oktober 2002 - 23:37 Der er 9 kommentarer og
1 løsning

NetExpress

Hvad kræves der af en router før den passer sammen med det modem fra Siemens der følger med til NetExpress (ADSL forbindelse)?

Jeg har kig på den her:
http://www.dlink.com/products/broadband/di604/
Kan den bruges sammen med NetExpress?

Nu ikke noget ja nej svar. Jeg vil gerne vide hvad der er så særlig ved NetExpress, i forhold til hvad man ellers kan få af ADSL forbindelser.
Avatar billede knudgert Nybegynder
30. oktober 2002 - 23:54 #1
Jeg kender ikke svaret, men mener du bør oplyse om du bruger ATM eller har en af de nyere med Ethernet.
Avatar billede rasmusr Nybegynder
30. oktober 2002 - 23:56 #2
Jeg har et ATM kort i computeren, hvorfra der går et kabel til det modem.
Men det skulle vel ikke være nødvendigt med en ruter, så er det vel bare et kabel fra et ethernetkort til routeren, fra mine to computere af.
Avatar billede rasmusr Nybegynder
30. oktober 2002 - 23:58 #3
Eller har jeg misforstået noget?
Formålet er nemlig, at jeg gerne vil have de to computeren til at kunne komme på internettet uafhænig af hinanden, altså uden internetdeling installeret på den ene puter.
Avatar billede rasmusr Nybegynder
31. oktober 2002 - 10:11 #4
Forresten så er der jo et 10 BaseT stik på modemmet, kan det ikke bruges i stedet for ATM????
Avatar billede rune.rasmussen Nybegynder
31. oktober 2002 - 15:17 #5
når du benytter ATM stikket på modemmet kan du ikke umiddelbart sætte d-link 604 routeren på 10base T stikket.
du skal have tdc til at ændre signaltypen på din forbindelse fra ATM til ethernet.
jeg ved desværre ikke om det er noget man bare kan få gjort.
Avatar billede initializing Nybegynder
31. oktober 2002 - 15:20 #6
Har for et par uger siden haft ringet til TDC og skal faktisk ha' gjort det samme her d. 1.

Du skal bare ringe til TDCs NetExpress Hotline og så gør de det. Det ta'r ikke mere end 5 min. sagde de. Det kræver så at du har et Ethanet kort. De koster omk. 100 på www.edbpriser.dk

-Martin
Avatar billede rasmusr Nybegynder
31. oktober 2002 - 16:53 #7
Heyy det vil jeg prøve.
Jeg har ethernetkort i puteren.
Avatar billede rasmusr Nybegynder
31. oktober 2002 - 18:47 #8
Tak for hjælpen, jeg har fået det ordnet nu. Forbindelsen bliver konverteret om 4 dage.
Avatar billede initializing Nybegynder
31. oktober 2002 - 18:51 #9
Det ta'r sgu længere tid en der blev sagt til mig ;)

Tak for points..
Avatar billede rasmusr Nybegynder
31. oktober 2002 - 19:30 #10
Det tror jeg på. Det er jo TDC vi snakker om. Det har nu ikke ligefrem ry for at være hurtige!!