Avatar billede -and1- Nybegynder
30. oktober 2002 - 17:08 Der er 4 kommentarer og
2 løsninger

TFT skærm???

heyz,
Jeg har længe været varm på en rigtig fed, og god TFT skærm! Jeg har også brug for en, da jeg ikke kan sidde på mit værelse og lave lektier (går i 1.g) Det stykke skrive bordsplads jeg har fylder min skærm =/ Havde jeg en TFT var det bare at rykke den ind til væggen, når det er lektie tid! Men nu spiller jeg rimelig meget computer, Cs, UT2K3 og diverse spil! Har også GeForce 4 ti 4200.. Skal jeg vente yderligere med at købe en TFT skærm, eller er der nogle gode på marked til mit behov? Håber i kan hjælpe!!

Hilsen Andreas

P.S Jeg har ikk 8000 til en skærm!! =//
Avatar billede gizp Nybegynder
30. oktober 2002 - 17:16 #1
Gå ind på www.edbpriser.dk og søg efter en tft skærm.
Avatar billede -and1- Nybegynder
30. oktober 2002 - 17:18 #2
hmm, tænkte mere på om i kunne hjælpe! Den skulle jo gerne kunne klare diverse spil!
Avatar billede nacl Nybegynder
30. oktober 2002 - 17:19 #3
nej.. der må jeg skuffe... TFT-skærme lever ikke op til CR T skærme hvad angår hurtige scener, farvegengivelse og ikke mindst Hz...
men hvis du vil leve under lidt ringere vilkår kan jeg anbefale at du køber en alm. TFT-skærm til mellem 3-4000 kr.
jeg kan anbefale:
http://www.edbpriser.dk/hardware/hardware-top10.asp?ID=1515247891
en 17" tft som kører 1280x1024@75hz
til under 4000 kr.
Den er udmærket, men kan desværre ikke leve op til en CRT skærm (minus discount 15" selvfølgelig) =)

mvh Nacl
Avatar billede nacl Nybegynder
30. oktober 2002 - 17:19 #4
det var et svar!
Avatar billede gertsen Nybegynder
31. oktober 2002 - 09:43 #5
Det der er problemet med fladskærme og spil er opdateringshastigheden. Det digitale signal på skærmkortet skal konverteres til analog og sendes til skærmen som herefter skal konvertere tilbage til digital. Hvis du derimod har en "ren" digital signalgang, er du fri for disse problemer med konverteringen. D.V.S. du skal have et skærmkort med digital udgang (det har dit vist også med ti4200 chipsæt), og en skærm med digital indgang. Problemet i den forbindelse, er at fladskærme med digital indgang, er en del dyrere end dem med kun analog udgang.
Se evt. http://www.edbpriser.dk/hardware/hardware-top10.asp?ID=1514797972
Avatar billede gertsen Nybegynder
31. oktober 2002 - 10:10 #6
UPS! sidste ord "udgang" skal selvfølgelig være "indgang".

Jeg vil også lige nævne at ovennævnte Samsung skærm har "Pivot" funktion, hvilket vil sige at den kan "vrides" 90 grader. Dermed kan man have en hel A4 side på skærmen, i naturlig størrelse. Dette er en enorm fordel, hvis man skriver mange rapporter o.lign (lektier ;-).