Avatar billede Wezio Juniormester
30. oktober 2002 - 15:48 Der er 12 kommentarer og
2 løsninger

"Kristten" på engelsk?

Hej..

Jeg sidder lige og chatter med en fra Egypten af og nu spørger hun mig, hvilken religion vi har her i Danmark og vi er jo kristne.. men hvad hedder det nu liiige på engelsk?? :D

Håber at nogle hurtigt kan hjælpe mig :D

På forhånd 1000!
Avatar billede no_doubt Nybegynder
30. oktober 2002 - 15:49 #1
christian... hvordan er det nu det er *g*
Avatar billede NanoQ Nybegynder
30. oktober 2002 - 15:50 #2
christians
Avatar billede Wezio Juniormester
30. oktober 2002 - 15:50 #3
Takker :)
Avatar billede Wezio Juniormester
30. oktober 2002 - 15:52 #4
Hæhæ.. jeg kunne bare ikke huske det og hun begyndte at spørge om jeg var jøde og katolik og alt muligt.. :D
Avatar billede bigbucks Nybegynder
30. oktober 2002 - 16:04 #5
Katolikker er jo også kristne - men du er formodentlig protestant (som hedder det samme på engelsk)
Avatar billede Wezio Juniormester
30. oktober 2002 - 16:11 #6
bigbucks>>> Protestant?! Hvad vil det sige?

Det skal lige siges at jeg overhovedet ikke har styr på de forskellige religioner, jeg var faktisk ikke klar over, at katoliker også var kritstne :D
Avatar billede s.stud Nybegynder
31. oktober 2002 - 15:30 #7
Er heller ikke sikker på forskellen... Men det har ihvertfald noget at gøre med en gammel fætter Martin Luther King (så hut jeg visker).. :)
Avatar billede bigbucks Nybegynder
31. oktober 2002 - 21:09 #8
Jeg er forarget !!
Læs mere her: http://www.kalliope.org/ffront.cgi?fhandle=luther
Avatar billede s.stud Nybegynder
01. november 2002 - 08:21 #9
Måske var det ikke ham...? Eller måske var det en med samme navn, som gjorde oprør...? :)
Avatar billede aaa_2500 Nybegynder
02. november 2002 - 15:16 #10
Det er godt nok pinligt at man som dansker ikke kender Martin Luther eller forskel på katolicisme og protestantisme...
Avatar billede s.stud Nybegynder
02. november 2002 - 17:10 #11
gør du?
Avatar billede bigbucks Nybegynder
03. november 2002 - 20:57 #12
Jeg jeg synes også det er lidt pinligt det her - men jeg har opgivet...
Avatar billede aaa_2500 Nybegynder
04. november 2002 - 20:55 #13
Ja, selvfølgelig gør jeg det! Størstedelen af danskerne er døbt, konfirmeret og medlemmer af folkekirken, men jeg tror faktisk at de fleste har det lidt ligesom dig. De kender ikke deres historie, og er rent faktisk også ligeglade...

Hvis de kun er kristne af navn, så undrer jeg mig over hvorfor de ikke melder sig ud af folkekirken...
Avatar billede s.stud Nybegynder
05. november 2002 - 10:32 #14
Ingen tvivl... det er sq for dårligt, at vi ikke kender vores historie.