Avatar billede johanls Nybegynder
30. oktober 2002 - 15:12 Der er 5 kommentarer og
1 løsning

Er det muligt at.....

Hejsa,

jeg står overfor følgende problem. Jeg er i gang med at udvikle et produkt der benytter sig af xml i JBuilder 6 som opererer på java v.1.3.1 og jeg vil gerne tilgå følgende som følger med v. 1.4:
org.xml.sax.*
javax.xml.parsers.*
org.w3c.dom.*
er det muligt at læse dette ind i JBuilder så jeg kan benytte mig af disse pakker og hvordan gør jeg dette givetvis..??
Er det eventuel muligt at sætte versionen til 1.4 i JBuilder og fjerne den gamle???
Avatar billede di8leva Nybegynder
30. oktober 2002 - 15:17 #1
i JBuilder:
Project->Default Project Properties
klick på knappen ... till høger om JDK
om inte JDK 1.4 finns i listan, klick på new och følj wizard =)
Avatar billede r9 Nybegynder
30. oktober 2002 - 15:17 #2
vælg "project properties"  --> classpath

Her tilføjer du de jar's som du skal bruge.
(dem som ligger under jdk1.4\lib)
Avatar billede arne_v Ekspert
30. oktober 2002 - 15:19 #3
I alle versioner af JBuilder undtagen Personal kan du
vælge nye/andre JDK.

I JB6 og JB7 er det "Tools" "Configure JDK".
Avatar billede r9 Nybegynder
30. oktober 2002 - 15:20 #4
di8leva's metode er nok bedre, da Jbuilder så er helt sikkert på at den bruger den rigtige JDK.

ps.
Hvis du skal bruge externe jar's (f.eks. Log4J), så brug min metode.

Hvis dine indstillinger skal gælde for alle dine projekter i Jbuilder, skal du vælge "default project properties".

Hvis indstillingerne kun skal gælde for det aktuelle project, så vælger du "project properties"
Avatar billede disky Nybegynder
30. oktober 2002 - 15:25 #5
arne:
Bingo netop en grund til ikke at vælge jbuilder.

I forte kan du altid indstille tingene også i den gratis version. :)
Avatar billede johanls Nybegynder
30. oktober 2002 - 15:25 #6
Tak for hurtigt svar skulle bare se om det var muligt inden jeg koder en masse som JBuilder ikke kan bruge...