Avatar billede mozart Nybegynder
05. oktober 2000 - 11:23 Der er 21 kommentarer

screenDump

Hvordan i he***** tar\' man et screendump at en realVidio film...
Avatar billede gozar Nybegynder
05. oktober 2000 - 11:27 #1
ALT+Print screen
Avatar billede claus_larsen Nybegynder
05. oktober 2000 - 11:28 #2
Jeps!
Også mit bud!
Avatar billede xtom2 Nybegynder
05. oktober 2000 - 11:29 #3
Man trykker eventuelt på \'PrintScreen\' for at lave et shot, eller nøjes med at trykke ALT+PrintScreen så man får et shot/dump af det aktive vindue.
Avatar billede xtom2 Nybegynder
05. oktober 2000 - 11:30 #4
Argh! #%%&\" Sorry gozar.. dit indlæg var her ikke da jeg kom.
Avatar billede gozar Nybegynder
05. oktober 2000 - 12:21 #5
He he he....
Hurtiste fingre i vesten, hva*ggg*
Avatar billede mozart Nybegynder
05. oktober 2000 - 14:10 #6
ALT+Print screen - virker ikke, det har jeg prøvet.
Avatar billede gozar Nybegynder
05. oktober 2000 - 14:28 #7
Hvolket os køre du???

Ellers installere paintshop pro. Sæt filmen på pause, ved det billed du vil tage, og så kan du bruge paint shop pro\'s capture funktion til det!
Avatar billede gozar Nybegynder
05. oktober 2000 - 14:28 #8
Fortsæt svar????
Avatar billede mozart Nybegynder
05. oktober 2000 - 14:56 #9
jeg bruger win 98
Avatar billede gozar Nybegynder
05. oktober 2000 - 15:41 #10
Så burte ALT+Printscreen virke..

Du skal åbne, et billedbehandlings program, og så vælg set ind/Paste
Avatar billede mozart Nybegynder
05. oktober 2000 - 18:40 #11
det er prøver, og det virker ikke...
Avatar billede znabela Nybegynder
05. oktober 2000 - 18:44 #12
Er det en video SEKVENS du vil ha taget, eller bare 1 billede ?

Paint Shop Pro 6.0 virker fint til dette her!
Avatar billede halifax Nybegynder
05. oktober 2000 - 23:12 #13
Husk på at det eneste som sker, når du taster Print Screen (dump af hele skærmen) eller Alt+Print Screen (dump af det aktive vindue) er, at dump\'et ryger i Udklipsholder - som allerede skrevet. Du kan herefter åbne f. eks MsPaint og vælge Sæt Ind (paste)hvis dit dump skal beskæres før det printes - eller gemmes på disk som en bmp-fil.
halifax
Avatar billede goulduck Nybegynder
06. oktober 2000 - 07:14 #14
Nu skal i lige huske at det er ikke ved alle grfikkort/drivere at video kommer med på screenshoots ...

Men nogle andre programmer kan godt ... Se evt. her:

http://tucows.cybercity.dk/scapt95.html
Avatar billede goulduck Nybegynder
06. oktober 2000 - 07:16 #15
Det skyldes (teori) at selve videoen bliver behandlet på grafikkortet, så selve OS\'et ser ikke filmen ....
Avatar billede gozar Nybegynder
06. oktober 2000 - 22:31 #16
goulduck>>Derfor burte selve windows media player, eller andre afspilnings programmer vel dukke op på skærmen Alsår, rammerne udenomkring selve filmen!
Avatar billede goulduck Nybegynder
07. oktober 2000 - 20:41 #17
gozar>> Det ved vi jo heller ikke om det gør. Måske kan det være at mozart får rammen på, men at der ikke er noget billed. Sådan forgår det i hvert falde hos mig.

Hvis jeg så ser noget DivX film, som grafikkortet ikke kan finde ud af og at CPU så skal håndtere, så kan jeg godt lave screenshoots.

Så spørgsmålet er nu til mozart:

Kommer der overhovedet noget ud af dine forsøg på screenshoots? Alså er alt med i sceenshootet på nær filmen?
Avatar billede mozart Nybegynder
09. oktober 2000 - 10:22 #18
Alt kommer med, minus selve filmen, Der er der bare en sort firkant.
Avatar billede gozar Nybegynder
09. oktober 2000 - 11:28 #19
Så lik her, her er flere programmer til at redigere i avi,mpeg osv.. film det skulde være muligt, at gemme det billed, du leder efter!

http://download.cnet.com/downloads/1,10150,0-10001-103-0-1-7,00.html?tag=st%2Edl%2E10001%2Esbsr&qt=movie+edit&cn=&ca=10001
Avatar billede casper_21 Nybegynder
14. oktober 2000 - 10:35 #20
Med Captur (et shareware program) jeg ved bare ikke hvor man kan få det :-( . Jeg fik mit fra en \"Alt om data CD-Rom\", så prøv at gå ned på dit bibliotek og se om de ikke har nogle ældre alt om data blade + CD-ROM. Prgrammet foregår på den måde at du pauser det blillede du vil ha og så kan programmet klippe det ud fra skærem (Det kan også klippe alt mugeligt andet ud fra skærmen).

Mit bud.
Held & Lykke, med dit spørgsmål.
Avatar billede johanls Nybegynder
31. oktober 2000 - 12:17 #21
Et program der eventuelt vil hjælpe dig er snagit. Det er freeware og findes på
http://www.techsmith.com.