Avatar billede a_schack Nybegynder
30. oktober 2002 - 11:58 Der er 1 kommentar

Ændre routingtabel

Er der en måde at ændre routingtabellen i Windows 2000 på i VBScript, evt. via WMI? "Problemet" opstår nå der oprettes en VPN-forbindelse, og routing på 0.0.0.0 sættes til VPN-forbindelsens gateway (og dermed underkender den default gateway, der er på netkortet). Det betyder, at al internet-trafik først kører omkring VPN-forbindelsen, og derefter ud igen, hvilket resulterer i dobbelt trafik på vores interne netværk. Det, jeg ønsker, er at oprette VPN-forbindelsens route til at passe til vores interne netværk, og bibeholde netkortets default gateway.
Avatar billede sostack Nybegynder
17. december 2002 - 08:59 #1
Du vil rende ind i et sikkerhedsproblem, hvis du kan få det til at virke.
Hele fidusen med VPN er netop, at man ikke har adgang til andet end den opkobling man nu har gang i.