Avatar billede isl19960 Nybegynder
30. oktober 2002 - 09:36 Der er 4 kommentarer og
1 løsning

Policy - uden AD

Vi har haft nogle konsulenter til at opsætte nogle servere hos os der kører Citrix. På disse servere er der naturligvis lagt en policy på som begrænser brugerne som ønsket.
En uheldig følge af det er at den samme policy også påvirker administrator.
Jeg ved at der er en måde hvorpå man kan differenciere mellem alm. brugere og administratore.
Det skal lige siges at vi ikke bruger AD.
Kan nogen enten give link der beskriver en løsning -eller "bare" guide til en løsning her ?
Avatar billede nielsvp Nybegynder
30. oktober 2002 - 14:43 #1
Dvs i bruger local group policy til at begrænse med ?

Jeg tror faktisk ikke at man i windows 2000 kan vælge at ekskludere brugere som ikke skal have gruppe politikken tvunget ned over sig.

i .NET kan man dog.
Avatar billede nielsvp Nybegynder
30. oktober 2002 - 14:44 #2
Hmm, jeg fandt lige den her.

Det er muligt.

http://support.microsoft.com/default.aspx?scid=KB;EN-US;q293655&
Avatar billede isl19960 Nybegynder
30. oktober 2002 - 15:43 #3
hmmm... artiklen går på w2k server i workgroup setting...
Serverne er med i et eksisterende NT4 domæne.
Jeg kan ikke helt gennemskue hvorvidt det har nogen betydning for virkning af ovenstående "workaround". Kan du det ?
Avatar billede nielsvp Nybegynder
30. oktober 2002 - 16:28 #4
Det vil virke alligevel, da der ikke er nogle domain policies der har effekt på maskinen.
Avatar billede isl19960 Nybegynder
11. december 2002 - 12:11 #5
Du skal vist lige ha' dine point...

Undskyld ventetiden...