Avatar billede thyrring Nybegynder
30. oktober 2002 - 09:11 Der er 2 kommentarer og
1 løsning

Cmyk profile

Jeg ved hvad CMYK er!
Men Hvad betyder det når der for oven står CMYK# eller CMYK* I toppen af dokumentet, er det noget med Embedet profiler, eller er jeg helt forkert på den?

(",)
Thyrring
Avatar billede tre Nybegynder
30. oktober 2002 - 09:54 #1
Når der står (CMYK#) betyder det at du har valgt ikke at "color manage" dit billede - derfor kan den godt have en farveprofil inkluderet (bare ikke din default).

Når der står (CMYK*) har du valgt at tildele billedet en anden farveprofil end den du har valgt som default

Hvis der kun står (CMYK) har du valgt at konverere farveprofilen til den du har sat Photoshop op til at bruge som default.

Under menuen "Edit" -> "Color Settings" kan du indstille hvordan Photoshop skal håndtere filer ved åbning samt vælge din standard farveprofil. Det kan anbefales at bruge "Europe Prepress Defaults".
Avatar billede thyrring Nybegynder
30. oktober 2002 - 10:48 #2
Takker.
Det er kanon.
Avatar billede tre Nybegynder
30. oktober 2002 - 10:53 #3
no prob. tak for point