Avatar billede hj_hoberg Nybegynder
30. oktober 2002 - 09:08 Der er 7 kommentarer og
1 løsning

Kan ikke tilgå dokumenter i en tidligere krypteret Win 2K mappe..

efter updatering til Windows XP Pro :-(

Jeg får blot en melding om at brugerkontoen ikke har de rigtige rettigheder når jeg forsøger at åbne dokumentet i Word.
Jeg er 100% sikker på at brugeren er rigtig.
Jeg har også fået en melding om noget i retningen af: at Rod sertifikatet for brugeren eksisterer ikke mere!

Er der nogen som helst sandsynlighed for at jeg vha. en work around kan tilgå mine dokumenter igen ??

Det gør intet at formateringen og lignende ryger sig en tur, blot jeg kan læse indholdet !

Det skal siges at det er følsomme oplysninger vedrørende kontrater og annciennitetsforhold for meddarbejdere i mit firma, så den der har løsningen får alle mine opsparrede point.
Avatar billede jxhello Nybegynder
30. oktober 2002 - 12:19 #1
Prøv at åbene "Command Prompt", og herefter prøv om du får lov til at kopier dine dokumenter til f.eks. C:\, og prøv herefter at åbne dokumenterne fra dette sted !
(Jeg ved ikke hvor meget du kender til "DOS" Kommandoer, som du skal benytte for at kopier, men jeg skal nok hjælpe hvis det er nødvendigt)
Avatar billede hj_hoberg Nybegynder
30. oktober 2002 - 13:21 #2
Jeg har ikke prøvet via en Dos prompt, men kan dog fortælle at hvis jeg prøver at kopiere eller flytte dokumenterne fra lokationen til en FAT partition (som jo ikke indholder samme muligheder som NTFS) får jeg at vide at handlingen er ugyldig. Jeg vil dog efterprøve dit forslag, således at jeg kan rapportere tilbage i morgen om det lykkedes !

Hej så længe !
Avatar billede hj_hoberg Nybegynder
31. oktober 2002 - 07:56 #3
Hej igen !

Jeg har forsøgt med DOS kommandoer !

Det kan heller ikke lade sig gøre.

Den melder "Adgang nægtet"
Avatar billede jxhello Nybegynder
31. oktober 2002 - 15:24 #4
Der dine filer krypteret ?
Avatar billede jxhello Nybegynder
31. oktober 2002 - 21:23 #5
Der er vist kommet en "stave-bøf".

Er dine filer "krypteret" ?
Avatar billede hj_hoberg Nybegynder
01. november 2002 - 08:00 #6
Yep ! De er krypteret ! Så vidt jeg husker har mapper og filer farven Grøn i Stifinderen, hvorimod de normalt er Blå for compress, og Sorte når der er normal tilgang til dem !
Avatar billede jxhello Nybegynder
01. november 2002 - 11:14 #7
Du kan læse mere på nedenstående:
http://support.microsoft.com/default.aspx?scid=kb;en-us;Q241201

Men jeg mener at kunne læse, at hvis du har mistet dit "Rod certifikat" så er der problemer, og jeg er bange for dine data er mistet !
Men jeg håber ovenstående kan hjælpe dig !
Avatar billede hj_hoberg Nybegynder
01. november 2002 - 11:46 #8
OK JXHELLO

Du får point for dit forsøg. Og jeg vil afslutningsvis sige at hvis der havde været en nem Work a Round, havde det jo heller ikke været en brugbar Krypterning :-)