Avatar billede tfnm Nybegynder
19. marts 1999 - 00:00 Der er 8 kommentarer og
1 løsning

ASP = HTML ?

Kan man bruge alle de kommandoer, som findes i HTML i ASP-filer?
Avatar billede boomer Nybegynder
19. marts 1999 - 18:56 #1
Ja, ligesom du også kan bruge CSS.
Avatar billede tfnm Nybegynder
19. marts 1999 - 20:29 #2
Jeg takker for svaret! ;-)
Avatar billede boomer Nybegynder
19. marts 1999 - 21:02 #3
Det var så lidt!

Man kan sige at ASP sider er almindelige HTML sider, krydret med VBScript eller JScript.

Disse script ting bliver så afviklet på serveren, inden den sender "ren" HTML ud til browseren.

Det betyder at man f.eks ikke kan se om en side er opbygget af database records, selvom man kan have en fornemmelse.
Avatar billede tfnm Nybegynder
19. marts 1999 - 21:40 #4
Nemlig.
Jeg har bare det problem, at jeg gerne vil bruge ASP, men jeg vil også gerne køre på en Linux-server. - Det passer jo bare ikke sammen...
Avatar billede boomer Nybegynder
19. marts 1999 - 21:48 #5
Nej, jeg er i samme situation... min webhotel skiftede fra NT til Linux...

Jeg tror desværre ikke at de vil lade dig overhovedet vise .asp sider på serveren, når Linux højst sandsynligt ikke er sat til at tolke hverken VBScript eller JScript.
Avatar billede tfnm Nybegynder
19. marts 1999 - 21:52 #6
Nej - jeg er klar over det! ASP hører sammen med NT...
Avatar billede tfnm Nybegynder
19. marts 1999 - 21:52 #7
Må jeg ikke få dit UIN?
Avatar billede boomer Nybegynder
19. marts 1999 - 21:54 #8
7613421
Avatar billede long Nybegynder
20. marts 1999 - 14:11 #9
http://www.chilisoft.com/ har lavet noget så ASP kan køre på andet end NT.