Avatar billede zero-hero Nybegynder
30. oktober 2002 - 01:48 Der er 3 kommentarer og
3 løsninger

TFT/LCD vs SPIL

Jeg har hørt fra folk at denne type skærm ikke kan anbefales til spil pga de ikke kan opdatere hurtigt nok ?

Nogen der ved noget om dette ? Eller har erfaringer! vil meget gerne vide noget om pris og lign. på de skærme i kommer med ;>

Står nemlig og overvejer et køb af ny skærm. men skal da kunne spille... ;>

Hygge
Stefan Toft
Zero-Hero
Avatar billede idle Nybegynder
30. oktober 2002 - 09:47 #1
Jeg har selv lige fået mig en Phillips 15" LCD skærm, og den overgår langt de forventninger jeg havde mht. tendenser til at trække "spor". Jeg har endnu ikke oplevet, at den trækker spor, jeg lægger mærke til.

Hvis man virkelig fokuserer på det - og vælger et spil, hvor skærmen ændrer markant udseende fra billede til billede, så kan man ane konturer fra det foregående billede.

Håber, at det hjælper dig i dit valg

/Andreas
Avatar billede jensendk Nybegynder
30. oktober 2002 - 09:48 #2
Min lidt ældre IBM T56A gør det også fint i spil. Så længe man kan leve  med en opdateringshsatighed på 60Hz, så er der ingen problemer, og de 60 Hz er også mere end rigeligt til en TFT.

Hold dig fra DSTN, og køb en TFT.
Avatar billede gertsen Nybegynder
30. oktober 2002 - 11:18 #3
Et af problemerne med fladskærme er, at de billige kun har analog indgang. Det betyder at skærmkortet skal konvertere signalet fra digital til analog, og derefter skal skærmen konvertere tilbage fra analog til digital.
Den rigtige løsning (men selvfølgelig også dyrere !!) er at købe et skærmkort med digital udgang og en fladskærm med digital indgang. Så er man fri for problemerne med konverteringen og opdateringshastigheden.
Avatar billede jensendk Nybegynder
30. oktober 2002 - 11:59 #4
Er enig med Gertsen, selv om det kan lade sig gøre med analog udgang, så er den bedste løsning med ren digital signalgang.
Avatar billede zero-hero Nybegynder
31. oktober 2002 - 19:57 #5
Hmm lyder som nogen gode svar!
Tror da jeg skal ha fat i en så.. for design der owner de godt nok en alm. !

deler lige points men tak for svar! og bare fyr på hvis i har mere! ;>

Hygge
Stefan Toft
Avatar billede zero-hero Nybegynder
31. oktober 2002 - 19:59 #6
ved godt det var lidt snallert med point.. men havde ikke givet flere til dette spm.

sry! håber vi alle kan leve vidre i fred og fordraglighed